پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امسال 1640 نفر از همدان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

امسال 1640 نفر از همدان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: امسال از استان همدان یک هزار و 640 نفر در قالب 15 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام عباس اسماعیلی اظهار داشت: امسال از استان همدان یک‌هزار و 640 نفر در قالب 15 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی گفت: معمولاً در سفر‌های حج تعداد آقایان بیشتر است به طوری که امسال 55 درصد زائران را آقایان و 45 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیر حج و زیارت استان همدان خاطر نشان کرد: تعداد زائران استان همدان با احتساب 20 درصد سهمیه کشوری که به دلیل توسعه محل طواف زائران از تمام کشور‌ها کم شده بود اما امسال همچنان 400 نفر نسبت به تعداد زائران سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

وی یادآور شد: از تعداد یک‌هزار و 640 نفر زائر اعزامی به عربستان برای انجام اعمال حج تمتع 51 نفر مدیر کاروان و معاون هستند که زائران را در این سفر معنوی همراهی می‌کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: علاوه بر مدیران و معاونان و تعدادی از عوامل تدارکاتی و خدماتی 15 نفر مدیر مجموعه نیز همراه زائران در عربستان خواهند بود.

وی در خصوص مدینه اول و مدینه دوم نیز افزود: هفت کاروان از استان همدان مدینه اول و هشت کاروان نیز مدینه دوم هستند.

اسماعیلی ابراز داشت: نحوه اعزام به مدینه اول یا دوم ابتدا با توجه به سهمیه‌ای است که به استان اختصاص داده می‌شود و بعد به چگونگی ثبت نام زائران در کاروان‌های اعزامی است.

وی ادامه داد: کاروانی که مدینه اول یا دوم است را به ترتیب اولویت انتخاب می‌کنند.

مدیر حج و زیارت همدان در پایان سخنانش گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام زائران از استان همدان انجام شده و کلاس‌های اموزشی نیز تعدادی قبل از ماه رمضان برگزار شده و چند جلسه دیگر نیز بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.