رئیس سازمان حج و زیارت گفت : سامانه سماح امروز یکشنبه 28 مهرماه با مصوبه ستاد اربعین کشور تعطیل شد.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سامانه سماح تعطیل شد / بازگشت 89 درصد زائران ایرانی به کشور

سامانه سماح تعطیل شد / بازگشت 89 درصد زائران ایرانی به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : سامانه سماح امروز یکشنبه 28 مهرماه با مصوبه ستاد اربعین کشور تعطیل شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از علی رضا رشیدیان ؛ این سامانه تا امروز برای ثبت نام زائران اربعین باز بود و طی این مدت درمجموع بالغ بر3 میلیون و 330 هزار نفر برای سفر ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند و از امروز به طورکامل فعالیت سامانه متوقف شد. 
وی درادامه با اشاره به اینکه امسال زائران ثبت نامی اربعین رشد قابل ملاحظه ای به نسبت سال قبل داشته اند،گفت : سال گذشته بالغ بر 2 میلیون نفر ثبت نام و به سفر اربعین رفتند و امسال آمارها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تا کنون در مجموع بالغ بر سه میلیون و 64 هزار زائر از نقاط مختلف عازم عراق و کربلای معلی شده اند.
وی عنوان کرد : تا کنون بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار زائر معادل 89 درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند.
وی عنوان کرد : تا کنون بیشترین آمار زائران بازگشتی معادل یک میلیون و 571 هزار نفر از مرز مهران به کشور بازگشته اند که رقمی معادل 57 درصد کل زائران بازگشتی است.
وی عنوان کرد : بیش از 688 هزار زائرمعادل 24 درصد کل زائران هم از مرز شلمچه و 269 هزار نفر از مرزچذابه و 89 هزار نفر از مرزخسروی به کشور بازگشته اند.
 وی اظهار کرد : زائران بازگشتی از مرزهوایی هم در این مدت به بیش از 95 هزار و 239 نفررسیده است. 
رشیدیان با بیان اینکه روند بازگشت زائران اکنون که یک روز بعد از اربعین است تا حدودی فروکش کرده است ، افزود : هنوز حدود 400 هزار زائر دیگر در عراق هستند و به مرور طی روزهای آتی به کشور باز می گردند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.