پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد:

لزوم آسیب شناسی و بهینه سازی برنامه های اربعین

لزوم آسیب شناسی و بهینه سازی برنامه های اربعین
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم آسیب شناسی و بهینه سازی برنامه های اربعین تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم برای اربعین آینده کارها و فعالیت های بهتری انجام شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب که درجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری سخن می گفت، افزود: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای بهتر و کم خطر برگزار شدن مراسم اربعین و نتیجه بخش بودن آن باید برنامه ریزی و تلاش کنند.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان حج وزیارت همچنان درعراق حضور دارد و از نزدیک درحال بررسی آسیب ها است، اظهار داشت: بعثه وسازمان حج در اربعین آینده برنامه دقیق تر و حضور ممتازتری خواهند داشت.

سرپرست حجاج ایرانی، اربعین را یک عملیات فراسازمانی توصیف کرد وگفت: حاکمیت برای این مراسم هزینه هایی انجام دهد و ما هم بعنوان خدمتگزار زائران باید در مسیر برگزاری هرچه بهتر این مراسم حرکت و تلاش کنیم.

وی برگزاری خوب مراسم اربعین امسال در داخل ایران و عراق را از الطاف الهی دانست و افزود: دلدادگی مردم به راه و اهداف امام حسین (ع) جز با عنایات الهی امکان پذیر نیست، باریتعالی مغناطیسی ایجاد کرده که موجب شده است در اربعین همه دل ها به سمت کربلا رهنمون شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: هم مردم عراق دراین مراسم از زائران خوب پذیرایی کردند و درخشیدند و هم مردم ایران آمادگی خوبی داشتند که از این فرصت بهره ببرند و بسیاری از زائران این پیاده روی را به قصد قربت و خالصا لله انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه تغذیه، اسکان، حمل و نقل و بهداشت و درمان هر کدام سهمی در خدمت رسانی به زائران اربعین دارند، اهمیت فعالیت های فرهنگی را یادآور شد و گفت: همه این خدمات برای آن است که برنامه های فرهنگی به خوبی برگزار و از این فرصت گرانبها برای راهنمایی معنوی زائران بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به آثارعزاداری برای اهل بیت پیامبر(ص) در ماههای محرم و صفر بر روی انسان اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم که دراین ماهها با راه اهل بیت پیوند خورده و تلاش کنیم که در ماههای بعد این مسیر را حفظ نماییم.

وی استقامت در یک مسیر را برای انسان نتیجه بخش دانست و افزود: اگر انسان کاری را چند صباحی انجام دهد و رها کند، آن کار تفننی می شود و فایده و اثری ندارد اما استقامت و مقاومت در آن راه است که می تواند انسان را به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری رمز پیروزی در مقابل مستکبرین را مقاومت عنوان کردند، افزود: مقاومت و استقامت موجب می شود که کار پیش رفته و نتیجه داشته باشد، لذا کسانی که خودسازی می کنند حتی اگر مورد توهین دیگران هم قرار گیرند آن را رها نمی کنند.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید: " إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا - به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است» سپس استقامت کردند" اظهار داشت: صرف ایمان کارساز نیست بلکه استقامت در راه ایمان نیز ضروری است که البته ممکن است ملامت ها نیز بدنبال داشته باشد ولی در نهایت نتیجه بخش خواهد بود.

وی افزود: اگر استقامت انجام شود همانطور که خداوند وعده داده است: " تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ - فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است " نیز تحقق خواهد یافت.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به آیه 13 سوره احقاف " إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ - آنان که گفتند: آفریننده ما خداست و بر این سخن پایدار و ثابت ماندند بر آنها هیچ ترس و بیمی و حزن و اندوهی (در دنیا و عقبی) نخواهد بود " اشاره کرد و اظهار داشت: اگر استقامت در راهی وجود داشته باشد دیگر حزن و خوف در آن مسیر جایی ندارد.

وی افزود: امسال حدود سه میلیون و 400 هزار زائر در مراسم اربعین عاشقانه به سمت کربلا حرکت کردند، این بندگان خداجوی افرادی هستند که باریتعالی در قرآن می فرماید: "أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ" افراد صالحی که ان شاءالله در خدمت حضرت ولی عصر(عج) حاکم بر زمین خواهند شد.

وی همچنین لزوم مراقبت از اعمال را یادآور شد و گفت: از لقمه ای که انسان تناول می کند تا رعایت حقوق دیگران، همه اهمیت دارد، هر کدام از ما حقی از حقوق جامعه و افراد بدستمان است و باید مراقب باشیم که نکند بخاطرخوشحال کردن فردی حق دیگری را تضییع کنیم.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: زمانی که انسان با مسئله ای روبرو می شود باید ضمن بررسی جوانب مختلف آن به حق عمل کند و در نظر داشته باشد که فردای قیامت باید در مقابل صاحب حق پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع)می فرماید: " لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر- این پرچم را آن کسانى که داراى دو خصوصیت بصیرت و استقامت هستند، میتوانند بردست بگیرند" برلزوم بصیرت داشتن درکارها تاکید کرد و گفت: پرچم خدمت به جامعه را کسی می تواند بلند کند که اهل بصیرت، شناخت، دقت و بررسی و صبر و بردباری باشد و نسبت به مسایل و مواضع حق از دانش لازم برخوردار باشد و دراین صورت بعد از اربعین می تواند برای همه اربعینی ها، رواقی از نور برای خدمتگزاری به امام حسین(ع) و شهدای گرانقدرکربلا باشد که اربعین را آفریدند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.