پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:

۲۵۰ هزار زائر ایرانی اربعین حسینی از مرز خسروی تردد کردند

۲۵۰ هزار زائر ایرانی اربعین حسینی از مرز خسروی تردد کردند
رئیس سازمان حج و زیارت مرز خسروی را یکی از قدیمی ترین و مجهزترین پایانه های مرزی دانست و گفت: امسال در موسم اربعین حسینی تردد ۲۵۰ هزار زائر ایرانی از این مسیر انجام گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای علی رضا رشیدیان بعد از بازگشت به کشور از مرز خسروی و بازدید این مرز در گفت و گو با صداوسیمای مرکز کرمانشاه اظهار کرد: خدا را بابت توفیق خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی شاکریم و از همه عزیزان اعم از گروههای مردمی، سازمانها و نهادهایی که در جهت سهولت زیارت اربعین به ارائه خدمات پرداختند، تشکر می کنیم.

وی افزود: از مردم فهیم، متدین و منظم کشورمان که در این ایام به عتبات عالیات سفر کردند نیز تشکر می کنیم چرا که با توجه به رشد ۵۰ درصدی جمعیت و کمبود زیرساخت های عراق در حوزه نقل ، بیشترین همراهی و صبوری را به خرج دادند و کلیت عملیات نیز به خوبی انجام پذیرفت.

وی افزود: در حال حاضر حدود 32 هزار نفر زائر ایرانی در عراق هستند که خدمات لازم تا آخرین زائر انجام می گیرد و ستاد راهنمایی زائر که تحت نظارت سازمان قرار دارد و سه درمانگاه هلال احمر و نمایندگان بیمه ایران همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

رئیس سازمان حج وزیارت در خصوص مرز خسروی نیز گفت:مرز خسروی یکی از قدیمی ترین و مجهز ترین پایانه های مرزی است که به دلیل برخی مشکلات در آنسوی مرز، تردد از آن مدتی انجام نمی‌گرفت که در ایام اربعین حسینی مجدداً ، بازگشایی آن انجام شد و زائران به خوبی از این مسیر تردد کردند.

وی افزود: در ایام اربعین امسال تردد ۲۵۰ هزار زائر ایرانی و حدود ۵۰ هزار زائر خارجی به همراه حمل و نقل کالا از این مسیر «مرز خسروی» انجام گرفت.

رشیدیان تصریح کرد: امیدواریم شاهد رونق این مسیر باشیم و این مهم برای سازمان حج وزیارت نیز مبارک است و می تواند برای تردد زائران در غیر ایام اربعین هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تردد از این مسیر چه در رفت یا در بازگشت ، تاثیرات مثبتی در کاهش طول مسیر زائران به دنبال دارد .

وی تاکید کرد:امیدواریم از هفته آینده تردد کاروانهای برنامه ریزی شده در این مسیر را نیز داشته باشیم ؛ برای سازمان حفظ امنیت زائران و توجه به زیرساخت های مسیرهای منتهی به عراق در مرز خسروی مورد توجه است. امیدواریم با عنایت دولت و ملت عراق امنیت مستمر در این مسیر را داشته باشیم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.