پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حواله دل ما را نوشته‌اند اینجا ...

حواله دل ما را نوشته‌اند اینجا ...

بر درگاهی از نور و روشنایی ایستاده و می‌گرید ، در آستانه دریایی از مهر، بر معبر گشایش و آسودگی در فراخنای بخشودگی وبخشندگی، بر قطعه ای از بهشت با اعجازها و حوائج ریز و درشت.
این حال منقلب ؛ خود اذن دخول به این حریم کبریایی است برای او که روزها پیاده در سرما وگرما پا به پای کاروان با آنکه درد و بیماری امانش را بریده، آمده و همه سختیها را به جان خریده و اینک بعد از روزها خستگی چشمانش در طلوع غم انگیز شهادت نور هشتم ، در مشهد خورشید به شعاع‌های طلایی گنبد امام مهربانی ها روشن می‌شود.
تن رنجور و بیمارش، چشمان بی‌رمق و درون متلاطمش به نور هشتم دراین سپیده دم غمبار روشنی می‌یابد، اینجا آخرین توقفگاه و روزنه امید نه فقط برای او که برای هر گرفتار، بیمار و دردمندی است.
تمام راه آنچه که باید در پیشگاه حضرت بگوید از گلایه ها و تضرع ها و ناخوشی ها با خود واگویه کرده اما اینک خاموش و بی صدا ایستاده و مسحور این فضا و مهر مکررصاحب این خانه  شده است.
آری اینجا مهم نیست که بگویی یا نگویی ، بر زبان بیاوری یا در دلت بماند ، همین یک جمله کفایت است "سلام آقا جان.
" السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی " 
آری سلام که می دهی گویی همه بار خاطر و درد ظاهر و اندوه درون را به یکباره بر زمین می نهی و سبکبال در میان شکست نور آیینه های مقرنس ها و چلچراغ ها  می شکنی و همه تن چشم می شوی و به پهنای صورت، بارانی از اشک ، جاری بر سنگفرش های صحن وسرای نور هشتم که بر پنجره فولاد گره می خوری تا دل سبک داری و حاجت روا شوی.
اینجا در این عطر نگاه مهربان امام خوبی ، لحظه و دقایق مرثیه خوانند، به یاد مظلومیت و ایستادگی این سرو بلند سلاله رسول اکرم(ص)، امامی که ایستاده زیست، شهادت را استوار درود گفت.
اینک گاه مرثیه آفتاب عالم آرای رضوی و امام رئوف است که مهر و علم ، وجاهت و بزرگیش را دشمن تاب نداشت و جام کین بی انتهای مامونیان بر گستره آسمان ریخته شد تا سینه ها شرحه شرحه شود از این ظلم و نامردمان وغربت وتنهایی مردی از سلاله نور که سراسر مهر و رافت و عطوفت بود و در حیات اش همگان را هم به مودت و محبت می خواند آنگونه که اینک هم از این آستان نورباران جلوه های بی شماری از رافت و مهر می بینیم.
 آنجا که به حضرت عبدالعظیم حسنی می فرماید:"در دلهای خود برای شیطان راهی مگذارید.دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی را به دشمنی با هم تلف کنند "
همین  جمله را برای انسان امروز و مسلمان کفایت کند اگر گوش شنوایی باشد،گویی خطاب به انسان امروز گفته است.
آنجا که در این جهان وانفسا برادر، برادر را می کشد و شب کوران سیه دل بر طبل نفاق و کینه و دشمنی بین مسلمین می کوبند وتهییج این برادر کشی بین شیعه و سنی و حتی شیعه و شیعه می پردازند،  صادق راستین ، امام مهربانی ها ، عالم آل عبا امام علی ابن موسی الرضا (ع) در 1200 سال قبل انسان ها را به مهر دعوت می کند.
باشد که محبت و مودت و رافت و انسانیت و سیره شمس الشموس امام علی ابن موسی الرضا (ع) مبنای عمل همه انسان های وارسته و آزاده شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.