پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام قدردانی رئیس سازمان حج و زیارت از حضور باشکوه مردم در مراسم عزای اهل بیت عصمت و طهارت درماههای محرم وصفر

پیام قدردانی رئیس سازمان حج و زیارت از حضور باشکوه مردم در مراسم عزای اهل بیت عصمت و طهارت درماههای محرم وصفر
رئیس سازمان حج و زیارت از حضور پرشورو با شکوه مردم در برپایی عزای اباعبدالله و رحلت حضرت رسول (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و امام مهربانی ها(ع) و تمامی خادمان اهل بیت عصمت و طهارت قدردانی کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در شروع ماه ربیع الاول ضمن تبریک این ماه از تلاش خدمتگزاران و تمامی کسانی که در برپایی عزای اباعبدالله (ع) و نیز مراسم ایام آخر صفر حضور داشتند نیز تقدیر کرد.
متن کامل پیام به شرح زیر است:محرم و صفر با همه حزن و اندوهش با کوله باری از محبت و مهر،دوستی و برادری به پایان رسید، محبتی که با عاشورای حسینی در دلها قوت گرفت و در اربعین به اوج رسید و با رحلت پیامبر رافت و کریم اهل بیت و امام مهربانی ها نمودی بی نظیر یافت .
آری محبت خاتم النبیین (ص)، امام حسین (ع) واهل بیت عصمت و طهارت در ذره ذره وجود مردمان این سرزمین و نیز تمام مسلمانان و انسان های آزاده آمیخته است چرا که رسول مکرم اسلام پیام رافت و مودت و محبت را برای تمامی انسان های جهان آورد وفرزند بزرگوارش اباعبدالله با خون خود بیرق آزادگی و آزادمردی و رهایی را برای همه انسان های دنیا فریاد کرد و امام حسن (ع) با کرم و بزرگی و بزرگواری و ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا باعلم ومهر آمیخته بهم، بیرق انسانیت را بر فراز تارک تاریخ جهان برافراشتند.
مردمان آزاده ایران زمین در کنار برادران مسلمان و غیر مسلمان خود از هر قوم قبیله با هر فرهنگ و دین و آیینی چه باشکوه و شایسته نبی مکرم اسلام واهل بیت (ع) این مراسم عزا وعزاداری را در اوج عظمت خود برپاداشتند.
نمود برجسته این حضور پرشکوه و باصلابت را در اربعین حسینی شاهد بودیم که در عین همه مسائل ومشکلات و کمبودها حدود 3.5 میلیون ایرانی در کنار خواهران و برادران خود از افغانستان و پاکستان وعراق به میزبانی شایسته ملت عراق و هموطنانمان در اربعین امسال گسترده حاضر شدند.
حضوری که باید پاس داشت و ارج نهاد زیرا به مفهوم واقعی نمادی از برادری و برابری در اسلام ناب محمدی (ص) بود حضوری که در ادامه اربعین حسینی از کربلا تا مشهدالرضا تداوم یافت و به شرکت چندین میلیون نفراز عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مراسم رحلت نبی مکرم اسلام ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) وعلی ابن موسی الرضا (ع) انجامید.
تلاش و خدمت تمامی آنانی که در برپایی عزای سید الشهدا (ع)و جد بزرگوارش نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن (ع) وامام رضا (ع) حضور داشتند و به زوار خدمت کردند را نیز ارج می نهیم .
این حضور نیز خود تبدیل به حماسه ای از شور و شعور حسینی شد آنگونه که هزاران هزار نفر ازمردمان این دیار با هر وسع و توان مالی و اقتصادی و جسمی به عرصه خدمت رسانی به بیش از 4.5 میلیون زائر که نزدیک به 500 هزار نفر آنان را زوار پیاده امام هشتم تشکیل می داد ورود یافتند و هرآنچه داشتن در خدمت به این زوار در طبق اخلاص نهادند.
باید قدردان این همت و شور وشعور ملت آگاه ، سربلند و آزاده ایران زمین بود که حب اهل بیت (ع) با گوشت و پوستشان آمیخته است و از این عشق ولایی جدا ناپذیرند و در سایه عزت اسلام، استقلال و آزادگی اباعبدالله می زیند.اینک با اتمام ماه صفر،آغاز ربیع الاول را که ماه شادی اهل بیت و زمین و زمینیان در ولادت بهانه خلقت حضرت محمد مصطفی (س) است را تبریک گفته و برای فرج امام عصر حجت الله بر زمین حضرت مهدی موعود (عج) دعا می کنیم .
ماهی که زمان جوشش شادی در زمین وآسمان ، نوبه شکفتن گلهای نبوت وامامت ،گشایش درهای رحمت و فصل مودت و برادری است .باید که در سایه آموزه های مکتب عاشورا و تداوم زندگی با عزت و کرامت و تکیه وترویج سیره مهر ومحبت توام با علم و آگاهی رضوی ،ربیع الاول را که ماه وحدت و اخوت است ارج نهاده و بزرگ شماریم و با شادی و دوستی و برادری توامان کنیم.این ماه پیامی از انسانیت، وحدت و مودت را نه فقط برای مسلمانان که برای تمامی انسان های روی زمین دارد و خواست پیامبر رافت حضرت محمد مصطفی (ص) همین بوده وهست به امید روزی که طومار سیاه جنگ و دشمنی و نفرت و بیش و پیش از آن برادرکشی در میان بلاد اسلامی و نیز تمام انسان های جهان بسته شود و فلاح ، رستگاری ، صلح ، مودت و دوستی بین مسلمین و تمام جامعه انسانی جاری و ساری شود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.