پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ضریح خاتم مسلم‌بن عقیل(ع) در شیراز ساخته می‌شود

ضریح خاتم مسلم‌بن عقیل(ع) در شیراز ساخته می‌شود

ضریح حضرت مسلم‌بن‌عقیل(ع) در شیراز ساخته شده و اكنون خاتم‌كاری داخل آن توسط هنرمندان شیرازی در حال انجام است.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: ضریح حضرت مسلم‌بن‌عقیل (ع) در شیراز ساخته شده و اکنون خاتم‌کاری داخل آن توسط هنرمندان شیرازی در حال انجام است.

جابر مهدیار صبح امروز در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: یکی از اقدامات دیگر هنرمندان خاتم‌کار شیرازی، ساخت جعبه خاتم برای حرم امامین کاظمین (علیهم‌السلام) است که ۴۰ مترمربع مساحت دارد.

مهدیار گفت: این جعبه به لحاظ حجم وسیع، به لحاظ وزن سنگین و به لحاظ نوع کار بسیار ارزشمند بوده و هنرمندان خاتم‌کار شیرازی، قطعات خاص و بسیار زیبایی از خاتم شیراز را در آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار ساخت جعبه در مشهد و خاتم آن در شیراز اجرا شده است، خاطرنشان کرد: این جعبه پس از ساخت در شهرهای مختلف گردانده شده و سپس به سامرا ارسال می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس یادآور شد: قدمت خاتم‌کاری هنرمندان شیرازی در حرمین شریف به ۵۳۰ سال می‌رسد و اکنون با ساخت درب‌ها و ضریح حرمین شریف، قطعات قبلی و قدیمی به موزه عراق منتقل خواهد شد.

مهدیار با بیان اینکه سامرا به‌عنوان نماد خواسته‌های مقام معظم رهبری در خصوص بازسازی عتبات عالیات محسوب می‌شود و امروز بسیار زیبا‌تر، باشکوه‌تر و ارزشمند‌تر از گذشته بازسازی شده است.

وی ساخت خیمه‌گاه‌ حضرت عباس (ع)، درهای دوگانه گلدسته‌های حرم حضرت عباس (ع)، درب‌های سه‌گانه حرم امامین کاظمین (ع)، گل‌آرایی حرم امام علی (ع) و تلاش برای ساخت زائرسرا در سامرا، را از جمله اقدامات انجام شده و در حال انجام ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس عنوان کرد.

مهدیار همچنین گفت: کار ساخت ۶ درب حرم شریف حضرت احمدبن‌موسی‌ (ع) را نیز در شیراز قبول کرده‌ایم که این درها از چوب بوده و دو درب آن چوب و فلز است.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.