پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست مدیران مناطق بعثه مقام معظم رهبری در سراسر کشور برگزار شد

نشست مدیران مناطق بعثه مقام معظم رهبری در سراسر کشور برگزار شد
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست مدیران مناطق بعثه مقام معظم رهبری به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه های پیش رو در حوزه زیارت پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در جلسه مدیران مناطق بعثه مقام معظم رهبری در سراسر کشور با بیان توصیه پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله علیه و اله وسلم) به عبدالله بن مسعود به اهمیت انجام کارهای تخصصی و کارشناسی اشاره کرد و گفت: بسیاری از اشتباهاتی که برای هر شخصی رخ می‌دهد، برای این است که دانش کار را ندارد و آزمون خطا در کارش زیاد است.

وی افزود: اگر کارها به‌صورت دقیق صورت بگیرد و هرکس در جایگاه و برنامه‌ریزی و چارچوب فکری مسئولیت خودش را درست انجام هد، دیگر شاهد برخی آسیب‌ها نخواهیم بود؛ بنابراین توجه به مسائل کارشناسی در امور بسیار مهم است و نباید از این جایگاه غفلت کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی به رویکردهای بعثه مقام معظم رهبری در دوره جدید اشاره کرد و گفت: محور تمامی رویکرد بعثه مقام معظم رهبری در بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به نمایندگانشان در حج و زیارت بیان‌شده است و ما نیز به دنبال انجام همین رویکردها هستیم.

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، این بیانیه را بسیار دقیق دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در اولویت برنامه‌ریزی‌های حج 99 قرار دارد.


وی این بیانیه را بسیار دقیق دانست و تصریح کرد: یکی از نکاتی که در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده، بحث مشارکت مردمی به‌صورت فراگیر و اجرای کار است، در حج، عمره، عتبات و سوریه سازمان حج و زیارت از مشارکت مدیران و عوامل کشوری، مردمی بهره می‌برد و در ساماندهی برنامه عتبات این کار را انجام خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: از دیگر موضوعات بیانیه گام دوم، بینش سیاسی نسبت به مسائل سیاسی در حوزه بین‌الملل است و این موضوع باید در برنامه تبلیغی و آموزشی روحانیان گنجانده شود، همچنین بحث گسترش اخلاق و معنویت، توجه به اقتدار انقلاب و ایجاد امید در میان زائران و عدالت محوری از موضوعات مهم بیانیه گام دوم انقلاب به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: از جمله نکات دیگری که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در منشور بیانیه گام دوم بیان کردند، توجه به عزت ملی، حکمت و مصلحت روابط بین‌الملل است، زائر ایرانی باید عزت دینی خود را در خارج از کشور حفظ کند و به هیچ‌وجه اجازه ندهد در شهرهای زیارتی این عزت مخدوش شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب تأکید کرد: نهادینه‌سازی ملاک‌های سبک زندگی دینی هم از دیگر موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب است که باید از همین الان برنامه‌ریزی را انجام دهیم که این موضوع در صحبت‌ها و برنامه‌های روحانیان آورده شود.

وی افزود: روان‌شناسی آموزشی هم در حوزه حج و زیارت مهم به شمار می‌آید، گاهی مشاهده می‌شود که برخی روحانیان باوجود اینکه زحمات زیادی را متحمل می‌شوند؛ ولی از تلاش‌های خود هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند، دلیل آن نداشتن روان‌شناسی از شیوه ارتباط‌گیری با زائران است، اینکه چگونه با زائر برخورد کنیم و در خدمت زائر باشیم، نیاز به کار روان‌شناسی آموزشی دارد و روحانیان باید این موضوع را در اولویت برنامه‌های آموزشی خود به زائران قرار دهند.

در ادامه این جلسه سرپرست حجاج ایرانی به مواردی از درخواست‌ها و نقطه نظرات مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان‌ها توضیحی بیان کرد و از مسئولان مربوطه خواست نسبت به نظرات مسئولان دفاتر توجه گردد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.