پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اربعین به یک دیپلماسی اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی تبدیل شده است

اربعین به یک دیپلماسی اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی تبدیل شده است
مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان قم در همایش تجلیل از مبلغه های اربعین این استان گفت: اربعین به یک دیپلماسی اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی تبدیل شده است که اصول و منشور این دیپلماسی نیازمند به تبیین بیشتر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ همایش تجلیل از مبلغه های اربعین استان قم روز پنجشنبه (هفتم آذرماه) در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور در این همایش از فعالیتهای صورت گرفته در میزبانی از زائران اربعین حسینی در قم تقدیر و تشکر کرد.

وی تأکید کرد: بعضی از دیدگاههای مردم کشور میزبان یعنی عراق، با اعتقادات مردم ایران متفاوت است که نباید در کشور عراق به آن دامن زد.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین عسکری علویه مهمترین کار فرهنگی در اربعین حسینی را دفاع از ولایت و خون مطهر شهدا دانست و اظهار داشت: مردم دنیا باید بدانند جنگ بین حق و باطل همیشگی است و در این راه باید همچون یاران امام حسین (ع) رشادت کرد.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان قم، با اشاره به جوانب کارکرد اربعین از جمله عبادی، معنوی، تبلیغی و گفتمان انقلاب اسلامی، افزود: نگاه ما به این موضوع باید وسیع باشد و هرکاری که به نام اربعین انجام می دهیم باید با دستگاه های ذیربط هماهنگ باشد.

وی افزود: اربعین به یک دیپلماسی اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی تبدیل شده است که اصول و منشور این دیپلماسی نیازمند به تبیین بیشتر است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه منطقه قم، در پایان خواستار همکاری جدی تر بین کمیته فرهنگی اربعین و حوزه های علمیه خواهران در زمینه آموزش و پژوهش در محورهای زن، خانواده و نقش آنها در زمینه عاشورا و اربعین شد.

بر پایه این گزارش، از دیگر سخنرانان این همایش خانم جعفری از واحد فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات و خانم ظهیری از واحد فرهنگی جامعه الزهرا (س) قم بودند که نکاتی را درباره خدمات رسانی به بانوان در اربعین ذکر کردند.

در پایان این همایش از مبلغه های نمونه تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.