پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

فراخوان روحانیون کاروان‌های حج 99 اعلام شد

فراخوان روحانیون کاروان‌های حج 99 اعلام شد
مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: روحانیون واجد شرایط اعزام به حج99 با ثبت‌نام در سامانه کارگزاران فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری آمادگی خود را برای اعزام به حج اعلام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع ر سانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری ؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی پروانه از اعلام فراخوان روحانیون کاروان‌های حج 99 خبر داد و گفت: همه ‌ساله روحانیون واجد شرایط اعزام به حج، دعوت می‌شوند و از این میان برخی به علت مشکلات شخصی از تشرف به حج انصراف می‌دهند. انصراف روحانیونی که برای اعزام در حج دعوت می‌شوند علاوه بر تأخیر در پاسخگویی نیاز استان‌ها به روحانیون، منجر به تأخیر در تشکیل جلسات آموزشی کاروانها نیز می گردد.


وی یادآور شد: ازآنجایی‌که تخصیص استانی بر اساس محاسبه بالاترین بومی بودن روحانیون در زمان تخصیص صورت می‌گیرد، این گروه انصرافی با اشغال فهرست نیاز، موجب می‌شوند روحانیون واجد امتیاز کمتر به استان‌های دیگر سرریز شوند و پس از انصراف آن‌ها، به دلیل نیاز ایجاد شده، گاه افرادی از این استان‌ها دعوت می‌شوند که نسبت به افراد مازاد دور قبل از اولویت کمتری برخوردارند. به این دلیل و باهدف سرعت بخشیدن در آغاز فرآیند تعیین روحانیون حج 99، در این مرحله به‌عنوان پیش دوره حج از روحانیونی که احتمال دارد در حج 99 مشرف شوند، دعوت به‌عمل‌آمده است.

حجت‌الاسلام پروانه از روحانیونی که در حج 99 امکان اعزام ندارند، خواست انصراف خود را به‌وسیله سامانه‌ایی که دعوت شدند به آدرس: http://beseh-farhangi.hajj.ir اعلام کنند و در ادامه تصریح کرد: روشن است که با اعلام انصراف فعلی، عزیزان از فهرست سال 99 حذف و در صورت داشتن شرایط در اولویت اعزام سال 1400 قرار خواهند گرفت. از این ‌رو به‌ منظور حفظ قابلیت برنامه‌ ریزی، تنها کسانی اعلان آمادگی کنند که، از فراهم بودن شرایط خود اطمینان دارند؛ زیرا انصراف بعد از اعلام آمادگی به محدودیت اعزام‌های بعدی ایشان می‌انجامد.

وی تأکید کرد: طول دوره سال جاری احتمالاً 45 روز محدوده تاریخ عملیات حج از تاریخ 6ا تیرماه 1399 مصادف با 5 ذی‌القعده 1441 تا 5 شهریور 1399 مصادف با 7 محرم 1441 خواهد بود و با توجه به‌ ضرورت همراهی روحانیون با کاروان در طول سفر و به دلیل برهه طولانی زمان اعزام و برگشت تدریجی کاروانها، عزیزان روحانی حتماً به امکان حضور در کل دوره سفر توجه داشته باشند. زیرا متأسفانه امکان برگشت پیش از موعد فراهم نیست.

مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت افزود: با توجه به گرمای موسم حج عزیزانی که به دلیل پزشکی، توان همراهی در کاروان را ندارند حتماً از اعلام آمادگی خودداری کنند. هرچند جهت احراز توانایی جسمی لازم، در سال جاری تمامی روحانیون، معین و معینه‌ها توسط هیئت پزشکی مورد معاینه و آزمایش پزشکی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: تعداد روحانیونی که در این مرحله دعوت شدند بیش از نیاز حج 99 است. پس فقط بخشی از دعوت‌شدگان حاضر برای حج دعوت خواهند شد و استعلام فعلی به معنی دعوت برای حج 99 نبوده، تنها جهت کسب اطلاع برای برنامه‌ریزی‌های بعدی است. داوطلبانی که برای اعزام در سال جاری اعلام آمادگی می‌کنند پس از تعیین تعداد دقیق کاروان هر استان بر اساس اولویت بومی بودن به استان تخصیص داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام پروانه، مهلت اعلان آمادگی روحانیون کاروان‌های حج را پایان روز شنبه 16 آذر اعلام کرد و افزود: روحانیون واجد شرایط اعزام به حج تمتع 99 که این مدیریت برای آن‌ها پیامک ارسال کرده است با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه کارگزاران فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به آدرس http://beseh-farhangi.hajj.ir حداکثر تا پایان روز شنبه 16 آذرماه آمادگی خود را برای اعزام اعلام کنند و افرادی که در حج 99 امکان اعزام ندارند، انصراف خود را به ‌وسیله همین سامانه اعلام نمایند.

وی یادآور شد: روحانیونی که به‌عنوان معین 3 سفر به حج مشرف شدند در صورتی که امسال نوبت تشرف آن‌ها باشد در چند روز آینده و در سه منطقه تهران، قم و مشهد به شورای ارتقاء دعوت خواهند شد و در صورت تائید در شورا به‌ عنوان روحانی حج فراخوانده می‌شوند و در غیر این صورت به‌عنوان معین مشرف خواهند شد.

مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بابیان اینکه دعوت‌شدگان در این مرحله شامل کسانی است که تا سال 1396 به حج مشرف شدند. افزود: کسانی که آخرین تشرف آن‌ها سال 91 و قبل از آن است در صورت تمایل به اعزام به حج 99 باید درخواست خود را به‌ صورت مکتوب به بعثه منطقه محل سکونت خود تحویل دهند. تا درخواست‌های آن‌ها در شورای اعزام طرح و نسبت به آن تصمیم‌گیری و نتیجه به متقاضیان اعلام گردد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.