پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

لزوم استفاده مدیران از شور جوانی

لزوم استفاده مدیران از شور جوانی
معاون فرهنگی بعثه معظم رهبری با اشاره به ویژگی های دوران جوانی، لزوم استفاده مدیران ازشور جوانی را یادآور شد و تصریح کرد: در این دوران آمادگی پذیرش درجوانان بیشتر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی امروز درجلسه تواصی درجمع نمازگزاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت افزود: اگرانسان در دوران جوانی در فضای سالمی قرار گیرد در آن فضا رشد خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین مظلومی، جوانی را از جمله دوره های مهم و تأثیرگذار در زندگی هر فرد، دانست که شناخت ویژگی های انسان در این دوره، می تواند به استفاده مطلوب از دوره جوانی بینجامد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه اگر جوان مدیریت شود ظرفیت فوق العاده ای است، ادامه داد: از امام صادق (ع) روایت می شود: "عَلَیکُم بِالاَحداثِ فَاِنَّهُمْ اَسرَعُ اِلی کُلِّ خَیرٍ؛ بر شما باد پرداختن به جوانان؛ زیرا آنان در مقایسه با دیگران، شتاب بیشتری به سوی کارهای خیر دارند".

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:" اوصیکُمْ بِالشُّبّانِ خَیْرا فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً اِنَّ اللّه بَعَثَنى بَشیرا وَ نَذیرافَحالَـفَنِى الشُّبّانُ وَ خالَفَنِى الشُّیوخُ، ثُمَّ قَرَاَ «فَطالَ عَلَیْهِمُ الاَ مَدُ فَقَسَتْ قُلوبُهُمْ » - شما را به نیکى با جوانان سفارش مى کنم، چرا که آنان، دل هاى رقیق ترى دارند، به راستى که خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگیخت، جوانان با من همپیمان شدند و پیران با من به مخالفت برخاستند. آن گاه این آیه را خواندند « و عمر آنان به درازا کشید و دل هایشان سخت گردید» اظهار داشت: گاهی اوقات با طولانی شدن عمر انسان سختی در قلب حاصل می شود و تحول پذیری در آن سخت می گردد و انسان به شیوه ای عادت می کند و آمادگی ندارد که آن را به سرعت تغییر دهد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه تاثیرپذیری کارتبلیغی در جوانان بیشتر است، گفت: امام على(ع) می فرمایند: اِنَّما قَلْبُ الْحَدَثِ کَالاَرضِ الخالیَةِ ما اُ لْقىَفیها مِنْ شَىْ ءٍ قَبِلَتْهُ - دل جوان، مانند زمین خالی (کشت ناشده) است و آنچه درآن افکنده شود، مى پذیرد.

وی تاکید کرد: اگر پذیرش جوان به خیرات با شور، هیجان و انرژی جوانی توام شود صحنه های غیرقابل توصیف می تواند بیافریند که حضور جوانان کشورمان در صحنه های جنگ و دفاع مقدس از آن جمله است.

حجت الاسلام و المسلمین مظلومی به مدیران توصیه کرد که از شور جوانی استفاده کنند و افزود: اگرانسان خواست که در مورد مسئله ای مشورت کند و تصمیم بگیرد ابتدا با جوانان مشورت کند و سپس پیشنهادات و نوآوری های آنها را با کهنسالان که تجربه بیشتری دارند در میان بگذارد.

وی با اشاره به اینکه جوان سرمستی خاصی دارد، لزوم آموزش احادیث اهل بیت به جوانان را یادآور شد و گفت: آنها که دنبال انحراف فکری اند چون می دانند جوانان ونوجوانان پذیرش بیشتری دارند وقت خود را صرف انحراف در ذهن این گروه می کنند و ما باید بر آنها سبقت بگیریم و زمینه اصلاح ذهن شان را از قبل آغاز کرده باشیم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.