پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بررسی مشکلات زائران پاکستانی در سفر به ایران و حضور در مراسم اربعین درعتبات

بررسی مشکلات زائران پاکستانی در سفر به ایران و حضور در مراسم اربعین درعتبات
در دیدار رئیس و موسس حوزه علمیه منهاج الحسین پاکستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مشکلات زائران پاکستانی در سفر به ایران و حضور در مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات بررسی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ دکتر علامه محمدحسین اکبر رئیس و موسس حوزه علمیه منهاج‌الحسین پاکستان عصرامروز با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در تهران دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دراین دیدار در پاسخ به در خواست طرف پاکستانی خواستارانعکاس مشکلات و آسیب های سفر زائران پاکستانی به اماکن مذهبی کشورمان و عبور از خاک ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: با کمک افراد خیر، ستاد بازسازی عتبات عالیات و برخی ارگان های ایرانی درسال های اخیر امکانات مناسبی در مرزهای جنوب شرقی و شهرهای زیارتی کشورمان برای زائران پاکستانی فراهم شده است.

در این دیدارعلامه محمد حسین اکبر به علاقمندی شیعیان پاکستانی برای زیارت اماکن مذهبی ایران و همچنین عبور از خاک کشورمان برای حضور در اماکن متبرکه در سایر کشورها اشاره کرد و هماهنگی و کمک سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای برنامه ریزی اینگونه سفرها در قالب بسته های زیارتی شرکت های خدمات رسانی به زائران پاکستانی را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سالانه بیش از 210 هزار پاکستانی در مراسم حج حضور دارند از فعالیت موسسه منهاج الحسین و دیگر موسسه های پاکستانی دراعزام زائران این کشور به عربستان گزارشی ارائه کرد.

وی گفت: حدود 60 درصد حجاج پاکستانی در قالب برنامه دولت و 40 درصد دیگر از طریق موسسه های پاکستانی به حج اعزام می شوند.

علامه محمدحسین اکبرهمچنین با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی ایران در خصوص ثبت نام و اعزام زائران به حج و ارائه آموزش به آنان افزود: در پاکستان نیز برای زائران برنامه های آموزشی پیش بینی شده و روحانیون با حضور در کاروان ها به حجاج خدمات مذهبی و فرهنگی ارائه می دهند.

رئیس حوزه علمیه منهاج الحسین پاکستان در پایان با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی بین دو ملت تاکید کرد: هیچکس نمی تواند بین دو ملت دوست جدایی بیندازد.

نماینده ولی فقیه نیز از توسعه همکاری های دو طرف درحوزه حج وزیارت استقبال کرد و پیشنهاد ترجمه کتب فارسی پیرامون شخصیت، جایگاه و تاثیرگذاری امام حسین (ع) به زبان اردو برای محبان اهل بیت در پاکستان را ارائه کرد.



امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.