پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

طلاب استعداد خود را شناسایی کرده و مرد میدان‌های بزرگ شوند

طلاب استعداد خود را شناسایی کرده و مرد میدان‌های بزرگ شوند
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه طلاب باید استعداد خود را شناسایی کرده و مرد میدان‌های بزرگ شوند، گفت: ساختن آینده از وظایف طلاب است؛ این‌طور نیست که دیگران همه‌چیز را برای ما بسازند تا ما آینده خوب داشته باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در جلسه طلاب و فضلای نائین، خوروبیابانک و فرخی که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد، گفت: تلاش ارزشمند و ماندگار، تلاشی است که در راه خدای متعال باشد که اگر این‌گونه بود، ماندگار شده و اگر این‌گونه نبود، موجب ناراحتی خواهد شد.

وی افزود: اولین گام برای رسیدن به جایگاه بزرگ، برنامه‌ریزی است؛ طلابی که با برنامه‌ریزی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، به‌جایی خواهند رسید. حُسن تقدیر و برنامه‌ریزی از دستوراتی است که در روایات معصومین (ع) به آن اشاره شده تا انسان بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

سرپرست حجاج ایرانی، صبر بر مشکلات و مصیبت‌ها را از دیگر مباحثی دانست که طلاب و فضلا باید به آن اهتمام داشته باشند و در ادامه تصریح کرد: ساختن آینده از وظایف طلاب است؛ این‌طور نیست که دیگران همه‌چیز را برای ما بسازند تا ما آینده خوب داشته باشیم؛ تلاش ماست که می‌تواند آینده را بسازد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: طلاب با برنامه‌ریزی به این مسئله برسند که مرد کدام میدان است؟ میدان‌هایی همچون تدریس، تهذیب، قضاوت، پژوهش و ... وجود دارد که طلاب باید با شناختی که از خود پیدا می‌کنند، مرد این میدان‌ها شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب ابراز کرد: این ظرفیت در طلاب وجود دارد که مرد میدان‌های بزرگ شوند و اگر به‌جایی نرسیدیم، نتیجه عدم انتخاب درست راه است. توجه به توانایی‌ها و شناخت استعداد از نکات ضروری برای طلاب است تا بتوانند راه را به‌درستی پیموده و به اهداف خود برسند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: انتخاب درست راه سبب می‌شود انسان شاخه به شاخه نشده و از عمر خود به‌خوبی استفاده کند و به نتیجه مطلوب برسد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که اگر در طول مسیر متوجه اشتباه خود شدیم، باید بازگردیم و راه درست را انتخاب کنیم.

وی یادآور شد: داشتن همراه کوشا و پیگیر از مباحث بسیار مهمی برای طلاب است که سبب رشد طلبه خواهد شد؛ طلبه‌ای که هم مباحثه خوب داشته باشد، راه را به‌درستی انتخاب کرده است. بزرگانی همچون آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی در عصر حاضر وجود دارند که هم مباحثه و همراه خوبی برای یکدیگر بوده و امروز به درجات بالای علمی و اجتماعی رسیده‌اند؛ بنابراین یار خوب در مسیر طلبگی بسیار مهم است و سبب رشد انسان خواهد شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.