پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

چهار سطح خدمات سلامت به حجاج در طرح پزشک مجموعه

چهار سطح خدمات سلامت به حجاج در طرح پزشک مجموعه

دکتر دنده بر معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از چهار سطح خدمات سلامت به حجاج توسط مرکز پزشکی حج در طرح پزشک مجموعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت وی در خصوص طرح پزشک مجموعه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی حج تعدادی از عوامل اجرایی در حج امسال به نفع زائران و کسانی که برای حج ثبت نام کردند تقلیل یافته تا مردم کمتر در صف انتظار حج بایستند.   با طرح پزشک مجموعه کاهش تعداد پزشکان با ارتقاء سطح خدمات همراه است.

وی افزود: مرکز پزشکی حج خدمات سلامت را در چهار سطح برگزار می کند که در سطح اول و در طرح پزشک مجموعه مطب هایی در هتل ها به صورت 24 ساعته آماده خدمات به زائرین است.

این مقام مسئول با اشاره به سطح دوم رسیدگی به زائران بیان داشت: اگر زائری نیاز به خدمات گسترده تری داشته باشد، در سطح دوم خدمات دهی به زائران به بیمارستان های پزشکی و پلی کلینیک های اورژانس مرکز پزشکی حج و زیارت منتقل می شود که این بیمارستان ها و مراکز درمانی در مکه، مدینه،عرفات و منا وجود دارد.

وی درباره سطح سوم خدمات پزشکی اظهار داشت: در سطح سوم اگر زائری نیاز به درمان تخصصی تر و و طولانی تری داشته باشد، طبق توافق و هماهنگی با مسئولان عربستان زائر به بیمارستان منتقل می شود و در سطح چهارم اگر تشخیص درمان تخصصی تر و طولانی تر از سطح سوم وجود داشته باشد با هماهنگی سازمان حج و زیارت و هواپیمایی کشور زائر از فرودگاه جده به تهران بازگردانده و خدمات نهایی سلامت در ایران به زوار داده می شود.

دکتر دنده بر با اشاره به معاینات زائرین و ایجاد پوشه های مخصوص اطلاعات پزشکی آنان گفت: پزشکان قبل از سفر حج زائرین را معاینه کرده و نتیجه معاینات خود را در سامانه ثبت می کنند و بر همین اساس اطلاعات هر کدام از زائرین وجود دارد و پزشکان در بیمارستان های عربستان می توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

وی افزود: اطلاعات بیمار بر روی کارتی است که سازمان حج و زیارت برای او ایجاد کرده و دارای کد ملی بوده و بارکد زائر نشان دهنده وضعیت وی است .

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین درباره استفاده از زائرین پزشک در معالجه و درمان زائرین بیان داشت: مرکز پزشکی حج و زیارت آمادگی همکاری با تمامی زائرین پزشک را دارد تا در مواقع بحرانی ، غیر قابل تصور و حتی غیر قابل تحمل از آنان استفاده کند و ما آمادگی هرگونه همکاری با زائرین پزشک حتی به عنوان رابط سلامت را داریم.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.