پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت :اولویت ما کیفیت خدمات است/ از همه ظرفیتها در حوزه درمان و بیمه زائران بهره می گیریم

رئیس سازمان حج و زیارت :اولویت ما کیفیت خدمات است/ از همه ظرفیتها در حوزه درمان و بیمه زائران بهره می گیریم
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اولویت ما کیفیت است ،گفت: سازمان حج و زیارت در مباحث درمانی و بیمه ای از همه ظرفیت های داخلی و نیز در امکانات کشورهای مقصد به نفع زائران ایرانی بهره می گیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ علی رضا رشیدیان افزود : سازمان حج و زیارت به عنوان وکیل زائران و حجاج موظف به پیگیری برای ارائه بهترین خدمات از طریق سازمان های دارای توان و ظرفیت در داخل و نیز مراجع مربوطه در کشورهای مقصد چون عراق ، عربستان و سوریه است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بنای تصدی گری و ورود مستقیم به کار اجرایی را ندارد ، ادامه داد : تلاش ما آن است در زمینه متولی گری و مدیریت کلان مباحث درمانی و بیمه ای تمرکزی ایجاد شود تا از همه ظرفیت های بالقوه سازمانها و ارگان های توانمند به نحو مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت برای زائران و حجاج استفاده شود.
وی ادامه داد : بدین منظور مرکز درمانی و بیمه ای در سازمان حج و زیارت راه اندازی شده است، تا در یک تعامل و هماهنگی مناسب برای بخش های درمانی و بیمه ای زائران همه ظرفیت های داخلی و کشورهای مقصد را به کار گیرند.
رشیدیان در ادامه با رد برخی مباحث در رابطه با حذف هلال احمر از حوزه خدمات بهداشت درمانی حج 99 گفت : در این میان باید دانست که امر بهداشت و درمان زائران و حجاج در ساختار سازمان حج و زیارت دیده شده است و ارتباطی با ماموریت ذاتی هلال احمر به عنوان سازمان امدادگری ندارد.
وی با تاکید بر اینکه حوزه پزشکی حج و زیارت امری کلان و نظارتی در حیطه اختیارات و ساختار سازمان حج و زیارت است، افزود : در راستای کاهش تصدیگری، این فعالیت برونسپاری شده چنانکه طی سالهای اخیر از ظرفیت هلال احمر به عنوان کارگزار بهره گرفتیم و قبل از آن هم از توان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استفاده می شد.
وی گفت : نحوه وکیفیت کار و خدمات دستگاههایی که با آنها قرارداد می بندیم و نیز رفع سریع اشکالات و ایرادها در راستای کیفیت خدمات دهی به زئران برای ما بسیار مهم است.
رشیدیان با اشاره به آسیب شناسی که امسال در حوزه حج 98 انجام شد ، اظهار کرد : بر این اساس ملاحظاتی در رابطه با موضوع به کارگیری پزشکان و نوع تخصص ها، تعداد و کیفیت عملکردی آنها داشتیم .
وی افزود : با توجه به این امر تلاش بر آن است سازمانی که به عنوان کارگزار در این بخش عهده دار انجام امور درمانی زائران می شود به گونه ای انتخاب گردد که ملاحظات ما را از نظر کیفیت و قیمت لحاظ کرده تا از دوباره کاری ، موازی کاری و اتلاف هزینه ها جلوگیری شود.
به گفته رئیس سازمان سازمان حج و زیارت ،هم اینک کارشناسان در حوزه درمان و بیمه در حال بررسی هستند تا در مباحث مربوط به معاینات، واکسیناسیون و فارماکوپه دارویی و پزشکان مربوطه و غیره ،بهترین ظرفیت های موجود را به نفع حجاج و زائران به کار گیرند.
وی گفت : در این راستا موضوع استفاده از ظرفیت هلال احمر ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، انستیتو پاستور ، معاونت دارویی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نیز ظرفیت های بیمه ای داخل و امکانات بهداشتی و درمانی کشورهای مقصد در دست بررسی و پیگیری است تا خدماتی با مختصات و کیفیت مناسب مورد نظر سازمان برای زائران فراهم شود.
وی تصریح کرد : در این راستا نیز تاکنون با هلال احمر مذاکراتی انجام شده و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز ظرفیت بسیار خوبی در موضوع معاینات پزشکی حجاج با توجه به در اختیار داشتن شبکه سلامت برخوردار است و به طور قطع تا 9 اسفندماه که ثبت نام آغاز می شود این موضوع قطعی می شود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.