پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در حج 99

ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در حج 99
مشاور ومسئول هیات امور درمانی و بیمه سازمان حج و زیارت اعلام کرد: قرارداد مربوط به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج 99 در روزهای آتی با جمعیت هلال احمر منعقد می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، دکتر سید علی مرعشی گفت: به منظور تصمیم گیری برای چگونگی و نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج آتی روز دوشنبه جلسه ای با دکتر پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر در سازمان حج و زیارت داشتیم.
وی با بیان اینکه این جلسه با حضورعلی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد، افزود : طی این نشست در زمینه نوع و نحوه خدمات بهداشتی و درمانی در موسم حج تمتع بررسی ومذاکره و در نهایت مقرر گردید قرارداد مربوطه با هلال احمر منعقد شود.
وی تصریح کرد: این قرارداد با توجه به شرح خدمات، ساختار و شاخص های مورد نظر سازمان حج و زیارت که مورد پذیرش مسئولان جمعیت هلال احمر قرار گرفت با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه و تجربه آنها در چارچوب نیازهای بهداشتی و درمانی زائران برای حج 99 انجام خواهد شد.
مرعشی با اشاره به تاکید رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر توجه به آسیب شناسی حج 98 و نیاز به ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی حجاج افزود: بر این مبنا مقرر گردید که با نظارت سازمان حج و زیارت موضوع ارتقا سطح خدمات هلال احمر به حجاج در قرارداد مربوطه لحاظ گردد و جهت اجرا آن از تمام توان هلال احمر بهره گیری شود.
وی تاکید کرد: همچنین مباحثی از جمله معاینه، واکسیناسیون زائران، داروهای مورد نیاز و انتقال آنها و ساختاراعزام تیم های تخصصی پزشکی در حج پیش رو نیز در این تفاهم نامه لحاظ می شود.
مرعشی تاکید کرد: انجام کلیه خدمات بهداشتی و درمانی از ابتدا تا انتها این سفر معنوی با نظارت هیات امور درمانی و بیمه ای سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد که به طور قطع این تصمیمات و برنامه ریزی ها در راستای ارتقا خدمت رسانی به زائران است.
وی تصریح کرد: جزئیات بیشتر از خدمات پزشکی و درمانی مرتبط با زائران به ترتیب بعد از نام نویسی متقاضیان در کاروان ها که از روز نهم اسفند ماه آغاز می شود، اعلام خواهد شد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.