پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام والمسلمین نواب:مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

 حجت الاسلام والمسلمین نواب:مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد
نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت مردم را به حضور گسترده و پرشور در پای صندوق های رای فراخواند و تاکید کرد: مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب امروز درجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری با اشاره به درپیش بودن انتخابات دوم اسفندماه، مردم را به شناسایی افراد اصلح برای نمایندگی مجلس و مشارکت پرشور در انتخابات فراخواند.

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت با بیان اینکه مردم ازمجلس موجود راضی نیستند، اظهار داشت: مجلس دراین دوره باید نقش آفرین می بود، مجلسی که می تواند در بیست دقیقه برجام را به تصویب برساند چرا قانون انتخابات را به تصویب نرساند؟.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به نقش شخصیت هایی همچون شهید آیة الله سید حسن مدرس و مقام معظم رهبری در ادوارگذشته مجلس، اظهار داشت: مجلس به تخصص های مختلف نیاز دارد درحالیکه وقتی به ترکیب اعضای کمیسیون های مختلف می نگریم تعداد افراد مرتبط با فعالیت آن کمیسیون کم است لذا مردم در انتخاب افراد دقیق ترعمل کنند.

وی با تاکید براینکه مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم دشمن برای ما طراحی کند که کدام قانون تصویب شود یا نشود. مدیریت، تصمیم گیری و ابتکارعمل باید در اختیار مجلس و نمایندگان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب درادامه به آیه 58 سوره نساء "إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا- همانا خدا به شما امر می‌کند که امانتها را به صاحبانش باز دهید و چون حاکم بین مردم شوید به عدالت داوری کنید. همانا خدا شما را پند نیکو می‌دهد، که خدا شنوا و بیناست" اشاره کرد و گفت: امانت یک امکان است و هر امکانی که از طرف نظام دراختیار افراد جامعه قرار می گیرد؛ امانت است.

وی با بیان اینکه هم رای دهنده و هم نماینده هر دو امانتدار هستند، در پاسخ به کسانی که مطرح می کنند در انتخابات شرکت کنیم یا نه؟ اظهار داشت: همه ما مسئول و امانتدارهستیم و خداوند به ما می گوید که باید دراین صحنه وارد شویم، ما نیزباید هوشیار باشیم و عادلانه قضاوت کنیم و امانت را به اهلش بسپاریم.

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود هفت توصیه مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم انقلاب را برشمرد و با تاکید براینکه علم و پژوهش بسیارمهم است، گفت: جامعه ای که به موفقیت دست یافته با تلاش و کوشش در عرصه علم و پژوهش بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات را علم و پژوهش حل کرده است، به روایتی از معصوم (ع) در مورد اهمیت علم و پژوهش اشاره کرد و گفت: دین اسلام برای قلم عالم فضیلت قائل شده است و تا حدی به دانش توجه دارد که سوره الرحمن با علم القرآن، خلق الانسان وعلّمه البیان ادامه می یابد.

نماینده ولی فقیه افزود: ازنظردین اسلام دانش آن قدراهمیت دارد که در شب های احیای ماه رمضان می فرماید اگر کسی در این شب ها به عبادت بپردازد خیلی ارزش دارد ولی اگر به دانش بپردازد فوق العاده است.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) از خداوند می خواهد که به او دانش مناسک عنایت فرماید، گفت: پیامبر اکرم و ائمه معصومین در مورد علم و پژوهش توضیحات جامع و کاملی دارند و مرحوم کلینی در اصول کافی بابی با عنوان علم و جهل دارد که بسیار خواندنی است.

وی با اشاره به اینکه دانش زمان و سن و سال نمی شناسد، افزود: برخی از دانشمندان تا دم مرگ هم سوال می کردند و به دانش و یافته های خود می افزودند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه کتابخوانی و مطالعه در کشور کم شده و درمقابل استفاده از پیام رسان ها افزایش یافته آست، گفت: این یک تغذیه کاذب است؛ انسان تصور می کند چیزی یاد گرفته درحالیکه اینگونه نیست، تغذیه لازم و مفید برای انسان خوب است ودر معارف دینی و علوم انسانی به آن سفارش شده است.

وی درپایان بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم عبور از مرزهای کنونی دانش و رسیدن به قله های دانش و پیشرفت های علمی بیشتررا یادآور شد و خطاب به حاضران گفت: آنچه که در دوران خدمت خود تجربه کردید و راهگشا بوده؛ تجربه و علم است، آن را بنویسید ومکتوب کنید وبرای آیندگان به یادگار بگذارید.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.