پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس خبر داد

ساخت دو درب حرم حضرت امام حسین (ع) در مراحل پایانی

ساخت دو درب حرم حضرت امام حسین (ع) در مراحل پایانی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از مراحل پایانی دو درب حرم امام حسین (ع) خبر داد و گفت: این درب‌ها از جنس چوب ساج و روکش نقره و دارای دو متر طول، یک متر ارتقاع و یک متر عرض است.

 

جابر مهدیار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سامرا را بهتر از پیش بسازیم، این ستاد اقدام به ساخت و نصب سازه شبیه به ضریح در دو خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) با ابعاد تقریبی دو متر و 40 سانتی‌متر، ارتفاع یک متر، عرض دو متر و طول 10سانتی‌متر کرده است.

وی اضافه کرد: در این دو سازه قلم‌زنی، 115 کیلو مس، 250 گرم طلا و 200 کیلو نقره و مس به کار رفته است.

این مسئول از مراحل پایانی دو درب حرم حضرت امام حسین (ع) خبر داد و تصریح کرد: این درب‌ها از جنس چوب ساج و روکش نقره و دارای دو متر طول، یک متر ارتقاع و یک متر عرض است.

مهدیار بیان داشت: ساخت سه درب بزرگ در حرم امامین کاظمین، که یکی از درب‌ها با 21.5 متر مربع سطح، دو درب دیگر هر کدام 14.70 سانتی‌متر مربع با روکش مس و طلا، دو جعبه 40 متر مربعی خاتم و اهدای فرش 8 هزار متری مسجد سهله سامرا از دیگر فعالیت‌های این ستاد بوده است.

وی از احداث زائرسرا در کربلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا برای افرادی که تمکن مالی ندارند از سوی ستاد عتبات عالیات استان فارس خبر داد و اضافه کرد: برای احداث زائرسرا در کربلا، مجمع خیرین حرم‌ساز تشکیل شد و این زائرسرا به اذن آیت‌الله سیستانی در وقف‌الشیعه عراق به‌نام مرکز خیرین مرکز حرم‌ساز شیراز ثبت می‌شود. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ابراز داشت: آماده‌سازی صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با وسعت 7 هکتار و 218 هزار مترمربع زیربنا، خاتم‌کاری ضریح مسلم‌بن عقیل، گل‌آرایی حرم علی‌بن ابیطالبت به مناسبت 13 رجب، احداث 60 درب در صحن جدید حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) و بازسازی مقبره سلمان فارسی در عراق از جمله دیگر اقدامات این ستاد است.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.