پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت بر خود سنجی

تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت بر خود سنجی
حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: خود سنجی در اصلاح امور شخصی، خانوادگی، اداری و اجتماعی بسیار مؤثر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آخرین جلسه تواصی به حق کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در سال 1398که با توجه به شیوع ویروس کرونا درکشوردرقالب فضای مجازی برگزارشد، اظهارداشت: ما بنده و شاکر داده های الهی هستیم و با یاری خداوند، رعایت موازین دینی و توصیه های کارشناسان از این آزمون جهانی سربلند خارج خواهیم شد.

وی با بیان اینکه همه ساله هفته آخراسفند پیام طراوت و نشاط و صله رحم را با خود به همراه دارد، بر لزوم نگاه به سالی که گذشت و برنامه‌ریزی برای سال آینده تاکید کرد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: خداوند سنت آزمون و امتحان را به صورت فردی و درهر لحظه‌ و جمعی با زمان‌های مختلف عملی ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب درادامه با بیان اینکه دراین روزها باید به خود سنجی که دراصلاح امورشخصی، خانوادگی، اداری و اجتماعی بسیارمؤثر است، بیشتر توجه کرد، گفت: حضرت علی(علیه‌السلام) درخطبه 40 نهج البلاغه می‌فرماید: « بندگان خدا، پیش از آنکه ‌اعمال‌ شما را بسنجند و حسابرسی ‌کنند خود بسنجید وحسابرسی‌ کنید».

وی تصریح کرد: حال که یکسال ازعمرمان‌گذشته است، باید بررسی کنیم در این یکسال چه کرده‌ایم؟ چه به دست آورده‌ایم؟ چه داریم؟ و چه از دست داده‌ایم؟

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین اهمیت تصمیم‌گیری برای آینده را یادآور شد و اظهار داشت: در زندگی چشم اندازوهدف بسیار تعیین کننده و جهت دهنده است.

وی افزود: معمولاً آیندهِ روشن از آنِ کسانی است که هر امری را خوب مطالعه و خوب انتخاب می‌کنند و بر اساس انتخاب خوبِ خود، خوب مدیریت و اجراء می نمایند و امید است همگان برای سال نو اینگونه عمل کنیم .

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه تعطیلات هم جزء عمر انسان محسوب می شود، تاکید کرد: فرصت تعطیلات، گرانبهاترین وقت عمر انسان و فارق ازمسئولیت سازمانی است و می‌توان از لحظه‌لحظه آن برای شادابی روح و روان خود، خانواده و عزیزان بهره‌برداری کرد و در جهت رُشد معنوی و روحی آنان اقدام نمود .

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت درپایان همگان را به استفاده از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در پیام نوروزی بمناسبت آغاز سال جدید فراخواند و تصریح کرد: همدلی رمز پیروزی بردشمنان است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.