پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مجتمع خدماتي حجاج در مكه مكرمه ايجاد مي‌شود

مجتمع خدماتي حجاج در مكه مكرمه ايجاد مي‌شود

وزير حج عربستان اعلام كرد: امكان فعاليت مجتمع خدماتي براي حجاج و عمره گزاران را در يك مكان واحد در مكه مكرمه بررسي مي‌كنيم.

بندر بن محمد حجار - وزير حج عربستان اعلام كرد تلاشهاي گسترده دولت عربستان براي توسعه همراه با ارزيابي عملكرد به شيوه علمي ملموس ادامه دارد.

وي اظهار داشت: پديده اقدام برخي حجاج در پهن كردن بساط خود از سوي كميته مركزي حج پيگيري مي‌شود و امير مكه مكرمه و وزارت كشور با اين پديده مقابله و براي ريشه يابي علل آن تلاش مي‌كنند.

حجار افزود: البته اين پديده سال به سال كاهش مي‌يابد، اما در خصوص اين پديده در مشاعر مقدسه، تلاشهاي دستگاههاي امنيتي با استفاده از يگان مخصوص براي كنترل جمعيتهاي زائران و مبارزه با اتراق كردن در تمام راههاي منتهي به جمرات و گامهايي كه براي جلوگيري از ورود حجاج غيرقانوني برداشته خواهد شد و مجازات كساني كه چنين افرادي را سوار كنند، انجام شده است.

وزير حج عربستان افزود: پروژه عظيمي از سه سال پيش آغاز شده است كه شامل احداث ۳۶ هزار سرويس بهداشتي در مشاعر مقدسه مي‌شود كه مرحله نخست آن به پايان رسيده است.

حجار گفت: خمات حج يك مجموعه به هم پيوسته است و دولت عربستان مسئوليت هر دستگاه و نهادي را مشخص كرده است و كميته‌هاي اصلي در فعاليتهاي حج شامل كميته عالي حج و كميته مركزي حج هستند كه اقدام به نقش هماهنگي با نظارت ميداني و پيگيري تمام دستگاهها مي‌كنند.

زمان واگذاري محلهاي اسكان حجاج در مشاعر مقدسه

وزير حج عربستان تاكيد كرد: مكانهاي اسكان حجاج در مشاعر مقدسه انشاء الله امسال زودتر از موعد مقرر واگذار خواهد شد.

وي گفت: يكي از دلايل تاخير در واگذاري اين مكانها، وجود پروژه‌هاي توسعه جديد است.

حجار با اشاراه به انحلال شوراهاي اداري موسسات طوافه و تشكيل مجدد يا تغيير آن، اعلام كرد: چنين اقداماتي در حوزه اختيارات وزير حج است.

وزير حج عربستان اظهار داشت: وزارت حج عربستان تمايل دارد طرح عملياتي هر شركتي را تصويب كند كه از اين‌رو طرحهاي آنها تا پايان جمادي الاخر تصويب شده است.

حجار اعلام كرد: وزارت حج عربستان نشستي با شركهاي عمره برگزار و به آنها درباره ضرورت توزيع رواديد به شكل سالم با حفظ اداره جمعيتهاي انساني و راحتي و اطمينان بخشي به حجاج تاكيد كرد.

وي افزود: وزارت حج عربستان تا ۱۵ ماه مبارك رمضان بر خلاف معمول هر سال اقدام به صدور رواديد عمره كرد.

ايجاد واحدهاي زنان در هر نقطه مكه مكرمه و مدينه منوره

وزير حج عربستان درباره مشاركت زنان در خدمت به ضيوف الرحمن به ايجاد واحدهاي زنان در مكه مكرمه، مدينه منوره و جده اشاره و اعلام كرد: موسسات حج كميته‌هاي زنان دارند كه نقش خوبي در خدمت به ضيوف الرحمن ايفا مي‌كنند.

وزير حج عربستان به اقداماتي كه در مسير الكترونيك انجام شد و موافقت با ايجاد شهر يكپارچه براي خدمت رساني به حجاج و زائران حرم مطهر نبوي (ص) اشاره كرد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.