پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان
علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان پیامی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، متن پیام ريیس سازمان حج و زیارت به شرح ذیل است:

شَهْرُ رَمَضانُ الَّذی اُنْزِلَ فیهِ الْقُرآنْ..
اینک آغاز فصل نیایش است سبزترین گاه رویش، آنگاه که در عطش بندگی، ساجدانه ترین استغاثه ها شکل می گیرد و انس با خداوند در خلوت سحری و نجوای عاشقانه دعا تفسیر می شود.
در حلول ماه رمضان، فصل نزول قرآن؛ دلها، وضو گرفته و تطهیر شده، اذن دخول به حریم حرمت الهی می گیرند و به میهمانی رب عالمیان می روند تا در خلوص آسمانی این ماه به مهر ودود جلا یافته و رنگ تبرک به خود گیرند.
رمضان با خود، عطر خوش قرآن، شمیم مناجات و عبودیت را به ارمغان می آورد آن هم از سحرهای عبودیت که به دعای ابوحمزه جان می گیرد و به روزهای خدمت به همنوع پیوند می خورد و با نیایش ها و الغوث های شبهای قدر اوج می گیرد و به گاه دعای افتتاح روشنی می گیرد تا در اعجاز باران رحمت و مغفرت خداوندی به تقوا برسیم.
در این ماه، سجاده ها بیشتر عطرمهر خداوندی می گیرند و دستها یاریگر نیازمندان می شود و انگیزه خدمت به یمن جلوه رحمانی این ماه در جان ها قوت می گیرد و مهر و رافت در هر کوی و برزن و خانه ای در دلها آدمیان با دستانی سبز جلوه گر می شود.
و برکت این ماه از خانه حضرت دوست تا منزل تک تک مردمان ساری و جاری می شود، آنگاه که به وقت افطار در اقتدا به امیر مومنان می خوانیم :" «بِسْمِ اللّهِ اَللّهُمَّ لَکَ صُمْنا وَعَلى رِزْقِکَ اَفْطَرْنا فَتَقَبَّلْ مِنّا اِنَّکَ اَنْتَ السَّمیعُ الْعَلیمُ» خدایا براى تو روزه گرفتیم و با روزى تو افطار می‌کنیم پس از ما بپذیر که به راستى تو شنوا و دانایى.
به راستی رستگاری در همین نزدیکی است آنجا که میخوانیم " من أین لی الخیر یا رب و لایوجد ألا من عندک و من أین لی النجاه و لاتستطاع إلا بک و.." و به رسم مهر رب عالمیان ، مهربانی نثار می کنیم و دیگران را ارجح دانسته در رزمایش همدلی و مساوات و کمک به نیازمندان از هم سبقت می گیریم ودر رفتارهای مومنانه و ایثارگرانه پیشگام می شویم.
باشد تا در ماه شکوه رحمت خداوندی بر بندگان که در مهر به همنوع متجلی می شود نوری به قلبمان نازل شود و شمیم غفران را در مشام جانمان دوانده و در روشنی صبح صادق، دل و جان را از تاریکی ها جلا داده و خالص گردانیم.
یا آنجا که در ماه خدا بعد از هر فریضه می خوانیم :"اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرَامِ فِي عَامِي هَذَا وَ فِي كُلِّ عَامٍ مَا أَبْقَيْتَنِي فِي يُسْرٍ مِنْكَ وَ عَافِيَةٍ وَ سَعَةِ رِزْقٍ‏.."خدايا مرا روزى كن حج بيت الحرام در اين سال و در همه سال مادامى كه عمرم را باقى دارى با آسايش و عافيت و وسعت رزق...
اینجا حج و رمضان در هم گره می خورند از آن رو که هر دو ضیافت و میهمانی خداست و دعوت از مومنانی که پنجره دل را به سوی نگاه مهربان خداوندی بگشایند.
در ماه میهمانی حق یکی از نخستین خواسته های هر روزه داری، روزی قرار دادن حج است تا در زیارت حرم ، به لقا حضرت دوست برسد.
امید است تا بحران کرونا هر چه زودتر از جامعه بشری رخت بربسته و این واجب شرعی که نماد عزت ،همدلی و اتحاد امت اسلامی است امسال هم چون گذشته با افتخار و باشکوه و با حفظ صحت ، سلامت، عزت ،آرامش و امنیت همه انسان ها و مسلمانان برگزار شود.
حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن، ماه خدا و بندگی رب عالمیان، بر همه میهمانان این ضیافت الهی خجسته باد ، باشد تا در این همدلی و دستگیری و همراهی بیش از پیش از خوان نعمت الهی توشه ها برای دنیا و آخرت برگیریم .
انشاالله.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.