پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست معاون عتبات سازمان حج و زیارت و نمایندگان وزارت سیاحه عراق

نشست معاون عتبات سازمان حج و زیارت و نمایندگان وزارت سیاحه عراق
نشست مشترک تنی چند از مسئولان عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور و نمایندگان وزارت سیاحه عراق در حاشیه کمیسیون مشترک دو کشور برگزار و پیرامون موضوع زیارت عتبات عالیات گفت و گو و تبادل نظر صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص دیدار با رئیس هیئت گردشگری دینی عراق«معاون وزیر سیاحه عراق» به جهت اعزام های عتبات عالیات اظهار کرد: موضوع از سرگیری سفرهای زیارتی یکی از مباحثی بود که در حاشیه چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق در تهران مورد بررسی قرار گرفت و به همین منظور از سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران کشورمان به عتبات عالیات دعوت به عمل آمد.

وی تصریح کرد: در این نشست که میان معاون امور عتبات عالیات، مسئول امور بین الملل و مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با معاون وزیر سیاحه عراق و مدیرکل امور بین الملل این وزارتخانه برگزار شد، موضوع از سرگیری سفرهای زیارتی به صورت کاروانی تحت نظارت سازمان حج و زیارت و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی که مفاد آن قبلا با هماهنگی وزارت و بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران به وزارت بهداشت عراق ارسال شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به دیگر موضوعات طرح شده در این نشست گفت: تفاهم نامه ای برای سفرهای عتبات عالیات به جهت نحوه اعزام زائران، کیفیت خدمات رسانی و .... پیش تر برای طرف عراقی ارسال شده بود که در این نشست نقطه نظرات و مفاد مورد توجه طرفین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت مصوب شد که این تفاهم نامه در آینده ای نزدیک مورد بررسی و پیگیری طرفین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعزام زائران به عتبات عالیات منوط به نظر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، گفت: توجه و اهمیت به سلامت زائران همراه با اهتمام به کیفیت خدمات جز اولویت های ما محسوب می شود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.