پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج وزیارت: نظم وسازماندهی بیشتردراعزام به عتبات/وزیر گردشگری عراق: شرایط مناسب برای تبادل زوار وجود دارد

رئیس سازمان حج وزیارت: نظم وسازماندهی بیشتردراعزام به عتبات/وزیر گردشگری عراق: شرایط مناسب برای تبادل زوار وجود دارد
رئیس سازمان حج وزیارت و وزیر فرهنگ و گردشگری عراق بر انعقاد یادداشت تفاهمنامه برای تسهیل امور زائران عتبات عالیات تاکید کرده و شرایط را برای عزیمت زوار همراه با نظم و سازماندهی بیشتر مناسب عنوان کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حسن ناظم وزیرفرهنگ وگردشگری عراق که در راس هیئتی در تهران به سرمی برد امروز دوشنبه بعد از نشست صمیمانه و مشترک با نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، رئیس سازمان حج وزیارت و جمعی از مدیران این سازمان درباره تفاهمنامه ای که برای تسهیل امور زائران مدنظر قرار دارد گفت: از اعضای هیئت اعزامی به ایران، جمعی از کارشناسان عالی رتبه سازمان گردشگری عراق حضور دارند که طی گفتگوهایی موضوعات مربوط به زیارت عراق باتوجه به مناسبت های پیش رو و استقبال متقاضیان ، پیگیری شد.
وی افزود: امیدوریم بعد از این همه گیری کرونا که موجب منقطع شدن حضور زائران در برخی مناسبت ها شد، شاهد یک موسم زیارتی بسیار بزرگ با حضور پرشمار زائران باشیم.
وزیر فرهنگ و گردشگری عراق تصریح کرد: ما در سازمان فرهنگ و گردشگری عراق تدابیر لازم برای تسهیل امور زائران را مورد توجه قرار داده ایم و امروز نیز در این نشست مشترک گفتگوهایی را در خصوص تسهیل شرایط سفرهای زیارتی انجام دادیم.
ناظم به مصوبه هفته گذشته دولت عراق مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی برای تردد زوار گفت: با این تصمیم مرزهای زمینی نیزدر کنار مرزهای هوایی محل تردد زائران خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به جلسه امروزبا سازمان حج و زیارت گفت: یکی ازدرخواستهای دست اندرکاران حج وزیارت افزایش مدت اعتبار تست پی سی آر بود که این موضوع نیز به 30 روز افزایش یافت تا زایران در مناسبت های خاص با مشکل مواجه نشوند.
وزیر فرهنگ وگردشگری عراق با بیان اینکه در یادداشت تفاهمنامه مشترک مسایل و موضوعات مرتبط با زائران مورد توجه قرار گرفته است گفت: موضوعات جزیی ترهمانند فعالیت شرکتهای ایرانی و عراقی برای اعزام زائر و هماهنگی میان سفارتهای دو کشور برای بحث زوار و .... را مدنظر قرار داده ایم که ان شاالله یک موسم استثنایی و بزرگ با حضور عظیم زائران شکل بگیرد.
دکتر سید صادق حسینی نیز درجمع خبرنگاران درباره راهکار سازمان متبوع خود برای اعزام زائران با توجه به یادداشت تفاهم نامه فی ما بین گفت: درهفته گذشته وزرای کشور و فرهنگ و گردشگری عراق در کشورمان حضور یافتند و با موافقت دست اندرکاران مرز زمینی عراق که به دلیل همه گیری کرونا بسته شده بود از هفته آینده بازگشایی می شود.
وی افزود: طبیعتا برای تسهیل هرچه بهتر امور زائران باید هماهنگی های فی مابین انجام می گرفت بنابراین جلساتی شکل گرفت و امروز نیز نشست صمیمانه ای با وزیر فرهنگ و گردشگری عراق و هیئت همراه انجام شد وهماهنگی ها به طور کامل صورت گرفت.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در دوره جدید اعزام ها و بعد از بازگشایی مرزهای زمینی اعزام زائران نظم و سازماندهی تازه ای می یابد گفت: شرایط به گونه ای پیش می رود تا زائران در کاروان های منظم و مورد تایید سازمان به عراق عزیمت کنند تا هم تست پی سی آر و تایید واکسیناسیون صورت گیرد؛ یعنی یک نظم همانند نظم در اعزام زائران به سرزمین وحی مورد توجه قرار می گیرد.
حسینی افزود: از هفته آینده 2 هزار و 500 نفر به صورت زمینی به عتبات اعزام می شوند که این روند رفته رفته تا 15 هزار نفر افزایش می یابد ؛ این سفر مقدماتی برای سفر عظیم اربعین حسینی با حضور پر شور زائران خواهد بود.
وی پیش بینی کرد که با توجه به محدودیت های بوجود آمده در دو سال اخیر برای سفر اربعین حسینی که بدلیل کرونا ایجاد شده بود، امسال تعداد بی شمار و با شکوهی از کشورمان به عتبات مشرف شوند وحتی کثرت زائران بیشتر از دوران قبل از کرونا باشد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.