پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج 1402/

سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت عازم سرزمین وحی شدند

سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت عازم سرزمین وحی شدند
سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت عصر امروز چهارشنبه 10 خرداد ماه با بدرقه رسمی آیت الله «محسن قمی» معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری رهسپار سرزمین وحی شدند تا از نزدیک روند خدمات رسانی به حجاج ایرانی را نظارت و هدایت کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج و زیارت عصر امروز چهارشنبه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه مدینه منوره ترک کردند.
در مراسم بدرقه سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (تهران)، «سعید چلندری» مدیرعامل شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند .
حجت الاسلام والسملمین نواب و آقای حسینی پیش از ترک تهران در یک نشست مطبوعاتی به پرسش های خبرنگاران در باره حج امسال پاسخ دادند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش هایی از این گفتگو با اشاره به اینکه بعد از کرونا و تعطیلی حج ، امسال سهمیه حج کشورهای اسلامی کامل است، اظهار داشت: تعداد زائران ایرانی با توجه به کاهش تعداد خادمان حجاج بیش از تعداد زائران حج سال ۱۳۹۸ است و برای آنها آرزوی سفری آسان و پربار را داریم.
وی ادامه داد: با توجه به برقراری رابطه دو کشور ایران و عربستان امید است همکاری‌های کشور میزبان بهتر از قبل باشد و به انتطارات زائران ایرانی پاسخ بگویند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: بعثه، سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی وظیفه دارند تا در مورد اسکان، تغذیه ،انتقال و دیگرمسائل مورد نیاز زائران وظایف خود را انجام دهند. امسال برنامه‌ریزی‌هایی که شده بهتر از گذشته است چرا که ما هم از تجربه پیشکسوتان و هم فناوری‌های جدید استتفاده کرده‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین نواب بیان کرد: آنچه در خصوص خدمت به زائران ضرورت داشته، انجام شده است و کمبودی وجود ندارد. در هر حوزه‌ای بررسی‌های لازم انجام شده تا آنچه نیاز زائر است برآورده شود و تا به امروز زائران بدون هیچ مشکلی در مدینه و مکه مستقر شده‌اند و برنامه‌های پیش‌بینی شده به خوبی درحال اجرا است.
آقای سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز پیش از ترک تهران اظهار کرد: پرواز‌های ما به سرزمین وحی از سوم خرداد ماه شروع شده و تا یکم تیرماه ادامه دارد.
وی افزود: بحمدالله تا کنون همه چیز طبق برنامه ریزی ها بوده و به نحو احسن انجام می‌شود.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی برنامه ریزی های صورت گرفته گفت: در حوزه اسکان تلاش کردیم تا مناطق جدیدی را اضافه کنیم تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند و خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص تصمیم از سرگیری عمره گفت: در ابتدا لازم است تا در داخل کشور درباره حج عمره تصمیم گرفته شود و اگر به ما ابلاغ شود ما هم مذاکرات را انجام می‌دهیم.
رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: کل فرایندهای اجرایی را بررسی کردیم و در مدت کرونا ایرادات را احصا کردیم و در تلاش هستیم تا فرایندهای احصا شده را به بهترین شکل اجرا کنیم.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.