پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

آخرین وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در سرزمین وحی/بیشترین علل مراجعات به مراکز درمانی

آخرین وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در سرزمین وحی/بیشترین علل مراجعات به مراکز درمانی
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ضمن تشریح آخرین وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی در سرزمین وحی گفت: وضعیت سلامت زایران کشورمان مطلوب می باشد و امیدواریم تمامی عزیزان به نکات بهداشتی اهتمام نمایند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر سید علی مرعشی اعلام کرد: از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز پنجشنبه 11 خرداد، ۳۸۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر به حجاج ارائه شده است.
وی با بیان اینکه بحمدالله مشکل خاصی نداشته ایم ، گفت: حال زائران اعزام شده به مدینه منوره و مکه مکرمه در مجموع مساعد است و همه در سلامت کامل هستند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بیشترین ویزیت صورت گرفته به علت سرماخوردگی ، بدن درد، دردهای عضلانی ، کنترل فشار خون و دیابت بوده است ؛ همچنین چند مورد بستری صورت گرفته که مشکل حادی نبوده است.
وی افزود: شرایط مناسبی به لحاظ خدمات درمانی و بهداشتی وجود دارد و در حال حاضر نیز ۲۰۰نفر از ۴۲۰ نیروی کادر درمان وارد عربستان شده اند و الباقی نیز در روزهای آتی و همزمان با افزایش حضور زایران در مکه و مدینه ملحق می شوند.
مرعشی درباره درمانگاه‌های مدینه و مکه نیز گفت: ۵ مرکز درمانی در مدینه وجود دارد که شامل سه مطب ۸ساعته، یک مطب ۲۴ساعته و یک مرکز تحت نظر بستری می باشد .
وی افزود:در مکه نیز یک بیمارستان و یک مرکز ۲۴ساعته راه افتاده است .ضمن اینکه در مراکزی که زایران حضور دارند نیز مطب درمانی و خدمات رسانی وجود دارد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر توصیه کرد که به جهت گرمای هوا و شرایط آب و هوایی عربستان ، زایران حتما مراقب گرمازدگی باشند و در طول روز از تردد خودداری کنند و همچنین از مایعات بیش از پیش بهره ببرند.
وی افزود: امسال ۲هزار و ۳۰۰ زایر بالای ۸۰سال داریم که تمهیدات لازم برای سلامتی این عزیزان و تمام زایران اندیشیده شده است .
مرعشی تصریح کرد: در موسم حج امسال متخصصین داخلی، طب اورژانس، زنان ، روانپزشک ، قلب ، اورتوپدی، مغزو اعصاب ، رادیولوژی و دندانپزشک حضور دارند .
وی در پایان از زایران خواست که در صورت مصرف داروهای تخصصی حتما آن را با نسخه پزشک به همراه داشته باشند تا دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.