پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی :در کانون اخلاق باید از پیامبر درس اخلاق آموخت

سرپرست حجاج ایرانی :در کانون اخلاق باید از پیامبر درس اخلاق آموخت
سرپرست حجاج کشورمان در دومین مراسم دعای کمیل درمدینه با بیان اینکه در کانون اخلاق باید از پیامبر اکرم(ص) درس اخلاق آموخت، اظهار داشت: آنچه در جامعه می تواند اثرگذار باشد اخلاق است و آنچه جامعه را به عقب می راند بد اخلاقی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، درمراسم روحبخش دعای کمیل این هفته که درهتل مدینه الجدیده یکی از هتل های مجاور مسجدالنبی با حضور سرپرست حجاج ایرانی ومسئولان حوزه حج و زیارت برگزار شد ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدلفتاح نواب با اشاره به انتظار 16 ساله زائران برای تشرف به سرزمین وحی ابراز امیدواری کرد که حجاج با حج مقبول به کشور بازگردند و باریتعالی این سفر معنوی را روزی همه عاشقان و علاقمندان بگرداند.
وی با بیان اینکه در روزهای آینده زائران در جوار بیت الله الحرام اعمال عمره تمتع را انجام خواهند داد، فرارسیدن سالگرد ارتحال امام امت(ره) در هفته آینده را یادآور شد و تصریح کرد: امام راحل درس های فراوانی به ملت ایران و مسلمانان داد. وحدت را برای امت اسلامی به ارمغان گذاشت و حج ابراهیمی را در جامعه اسلامی تدریس کرد و درس ما می توانیم را به همه ملتهای اسلامی تلقین و راهنمایی نمود.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه امام درس های بزرگی به جامعه اسلامی برای ایستادن در مقابل ظالم و مستکبران آموخت، خاطر نشان کرد: امام چگونه حرکت کردن، چگونه مقاومت کردن و چگونه ایستادن درمقابل مستکبران را به جامعه اسلامی درس داد.
وی افزود: ما چون در کانون مسایل انقلاب اسلامی قرار داریم به درستی درک نمی کنیم از چه جایگاهی برخورداریم ولی کسانی که از بیرون به جامعه ما می نگرند اذعان دارند که فاصله زیادی با سایر جوامع داریم و تلاش و توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و تحریم ها از سر درماندگی در مقابل انقلاب اسلامی است.
نماينده ولی فقيه در امور حج و زیارت اضافه کرد: خداوند بر طبق آیه 54 سوره انعام از پیامبرش می خواهد از کسانی که از سراسرجهان به زیارت ایشان می آیند استقبال کند و بگوید "سلام علیکم" ، پیامبر همه را مورد احترام و تکریم قرار می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه خیلی ازافراد با وجود تمکن مادی و برخورداری از وضعیت مالی بالا موفق به انجام این سفر معنوی نمی شوند، گفت: قبل از اینکه به مدینه مشرف شوید پیامبر؛ سلام علیکم را به شما گفته است و خداوند دعوت کرده است .
وی به زائران توصیه کرد که در مدت حضور درسرزمین وحی از فرصت زیارت و عبادت استفاده کنند و بیشترین فرصت خود را در حریم نبوی و مسجدالحرام بگذرانند. در مسجدالنبی و مسجدالحرام نماز بخوانند که ثواب آن بسیار زیاد است.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه سفر حج زائران ایرانی از سوم خرداد شروع شده و سوم مرداد پایان می یابد، تصریح کرد: از فضای معنوی ایام حج استفاده کنید تا وقتی که به ایران باز می گردید پشیمان نباشید و از فرصت حضور در کنار حرم پیامبر و شهدای مظلوم بقیع بهره برده و از طرف خانواده، اقوام، آشنایان، دوستان و سفارش کنندگان به پیامبر عرض سلام کنید.
وی با اشاره به اینکه پیامبر در همه عمر خود به سلام کردن پیشی می گرفتند ، خطاب به حاضران گفت: این درس را از پیامبر بیاموزیم و وقتی که به ایران بازگشتید این آموخته را حفظ کنید.
امیرالحاج ایران ، با اشاره به اینکه پیامبر مبعوث شد تا اخلاق را در جامعه حاکم کند، اظهار داشت: آنچه در جامعه می تواند اثرگذار باشد اخلاق است و آنچه جامعه را به عقب می راند بد اخلاقی است.
وی با بیان اینکه درکانون اخلاق باید از پیامبر درس اخلاق آموخت، به زائران گفت: با زبان ساده و خودمانی با پیامبر رحمت سخن بگویید.
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: اگر تصور کنید این آخرین سفر شما به سرزمین وحی است حق میزبان را ادا خواهید کرد و از فرصتی که خداوند به شما عطا کرده به خوبی استفاده خواهید کرد.
وی گفت: از پیامبر و ائمه مظلوم بقیع بخواهید که با عملی کردن خواسته ها و برطرف کردن مشکلات تان با دست پر به کشور بازگردید و از نبی مکرم اسلام الگو بگیرید.
برپایه این گزارش، درپايان سخنان سرپرست حجاج ايرانی، مهدی سروری مداح اهل بیت، ضمن قرائت دعای پرفيض كميل ؛ به مديحه سرايی و روضه خوانی پرداخت.
درپایان این مراسم نیز شماری از حجاج با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت به گفتگو پرداختند وبه برخی نکات که درسفر به عربستان و حضور در شهر مدینه مشاهده کردند، اشاره نمودند.
گفتني است علاوه بر این مراسم كه با حضور سرپرست حجاج ايرانی و رئيس سازمان حج و زيارت درهتل مدینه الجدیده برگزار شد؛ آيين های مشابه ديگری در هتل های راما مدینه و دره امجاد سلام در مدینه منوره با حضور پرشور حجاج كشورمان برگزار شد و مومنان در جوارحرم نبوی با زمزمه کردن فرازهای دعای کمیل ، ندای يا سريع الرضا سردادند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.