پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

رئیس سازمان حج و زیارت: «روحانیون» بازویی توانمند برای برگزاری حج باصلابت هستند

رئیس سازمان حج و زیارت: «روحانیون» بازویی توانمند برای برگزاری حج باصلابت هستند

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نقش خادمان فرهنگی در برگزاری حجی باصلابت، بر هم افزایی و هم اندیشی برای ارائه بهترین خدمات به زائران ایرانی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، آقای سید عباس حسینی که بامداد چهارشنبه وارد مکه مکرمه شده به صورت سرزده در دومین نشست خادمان فرهنگی حج تمتع 1402 امروز حضور یافت و شنونده موضوعات روحانیون و خادمان فرهنگی بود.
رئیس سازمان حج و زیارت ضمن استماع موضوعات مطرح شده از سوی خادمان فرهنگی، بر پیگیری خواست زائران در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد.
حسینی با بیان اقدامات صورت گرفته برای برگزاری حج امسال و تلاش هایی که برای رفاه و آسایش زائران ایرانی صورت گرفته است، گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تمام توان و انرژی خود را گذاشته اند تا با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم، بهترین حج را برای زائران ایرانی رقم بزنند.

وی با بیان این که قطعا مشکلاتی هم وجود خواهد داشت، گفت: برای این که بتوانیم در مرحله اجرا و عملیات ، حج روان و با صلابتی داشته باشیم به کمک خادمان فرهنگی و روحانیون و مدیران کاروان ها که بازویی توانمند هستند، نیاز داریم بنابراین دست یاری از آنها می طلبیم چرا که دغدغه همه ما رفاه و آرامش زائران در ایام حج است.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکلاتی که تغییر در جدول پرواز زائران از مدینه و جده ایجاد می کند، گفت: با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد زائران باید به موقع اعمالشان را انجام دهند و نمی توان چرخه انتقال زائران را برهم زد چرا که با یک تغییر همه دچار مشکل خواهند شد.
حسینی با اشاره به محدودیت های ایام تشریق از جمله اسکان زائران ، خاطرنشان کرد: باید از هم اکنون برای روزهای تشریق تدبیر و زمینه برای انجام اعمال زائران به صورت مطلوب که این امر به هم افزایی و هم اندیشی برای برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر نیاز دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت یکی از مشکلات ایام تشریق را شرایط سنی برخی از زائران عنوان کرد و گفت: مسئولان کاروان ها و روحانیون باید شرایطی را فراهم کنند که هم زائران اعمال و مناسک خود را به بهترین شکل انجام دهند و هم در مدت حضورشان در منا و عرفات با مشکلی مواجه نشوند.
حسینی در پایان از خادمان فرهنگی خواست ضمن پاسخگویی به مسائل شرعی و فرهنگی زائران ، ابهامات آنها را برطرف کنند تا از حضورشان در سرزمین وحی بهترین و بالاترین لذت معنوی را ببرند.
در این جلسه تعدادی از خادمان فرهنگی و روحانیون برخی دغدغه های کاروان ها را مطرح و خواستار رسیدگی به برخی مشکلات زائران شدند که رئیس سازمان حج و زیارت پس از یادداشت مشکلات و کمبودها، دستور رسیدگی و برطرف کردن آنها را به عوامل اجرایی صادر کرد.














امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.