پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

بازدید مسئولان حج و زیارت از آشپزخانه بَدر در مدینه منوره/خداقوت به آشپزهایی که شبانه روز تلاش می کنند

بازدید مسئولان حج و زیارت از آشپزخانه بَدر در مدینه منوره/خداقوت به آشپزهایی که شبانه روز تلاش می کنند
سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع 1402 با حضور در آشپزخانه بَدر مدینه منوره، ضمن بازدید از روند تهیه، طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی، به آشپزهای مشغول در این واحد خداقوت گفتند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت و تنی چند از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با حضور در آشپزخانه بدر مدینه منوره از نزدیک در جریان روند تهیه، طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی قرار گرفتند.
مدیر ایرانی و مدیر عربی هتل نیز در جریان این بازدید از نزدیک توضیحاتی را در خصوص نحوه خدمت رسانی به زایران مدینه النبی ارایه کردند.
بازدید از انبار آشپزخانه، بخش سردخانه، بخش گوشت و مرغ، خط طبخ برنج، خط تهیه خورشت، خط تهیه سوپ و .... بازدید کردند.
نظارت بر نحوه تهیه و طبخ غذا و گزارش کوتاهی از سوی مدیران این آشپزخانه بخش دیگری از بازدید مسئولان حج و زیارت بود.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان این بازدید درجمع دست اندركاران آشپزخانه بدر در سخنانی به روایاتی در مورد ارزش خدمتگزاری به زائرین اشاره کرد و گفت : در برخی روایات اجرو پاداش خادمین از زائرین بیشتر توصیف شده است و ان شاءالله همه شما در اجر زيارت زائران شريك خواهيد بود.
وی افزوذ: هرچه غذایی که طبخ می کنید با کیفیت تر باشد زائران در بندگی و عبادت موفق تر خواهند بود و اجر شما مضاعف است.
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: کار را برای رضایت مسئولان سازمان حج و زیارت انجام ندهید بلکه با خدا معامله و تلاش کنید تا بهترین غذا را برای زائر بهترین مخلوق خدا، پیامبر رحمت آماده کنید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: تجربه نشان داده است هرکه در این سرزمین با خدا معامله و با اخلاص کارکرد حضور و خدمتش ادامه دار بوده است. خدا وفادار به عهد و پیمانی است که با او می بندید.
وی خطاب به حاضران گفت: محکم و استوار کارتان را انجام دهید و از باریتعالی اجر و پاداش بگیرید و عزیزانتان را در ثواب آن شریک نمایید.
نماينده ولی فقيه در امور حج و زیارت در پایان این بازدید در دفتر يادبود ، با نوشتن جملاتی از خدماتی که به حجاج ارائه می شود تقدیر و برای همه كسانی كه به ضيوف الرحمان خدمت می كنند ؛ آرزوی توفيق نمود.
گفتنی است دو آشپزخانه اُحد در شمال مدینه و بدر در جنوب مدینه امر طبخ غذای مناسب برای زائران ایرانی حرم نبوی را به عهده دارند.
در آشپزخانه بدر که یکی از دو آشپزخانه مدینه منوره محسوب می شود جمعا 27 نفر نیروی آشپز و مدیر ایرانی آشپزخانه فعالیت می کنند که ظرفیت طبخ 6 هزار پرس غذا را در هر وعده دارند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.