پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

تازه ترین جزییات از خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج کشورمان

تازه ترین جزییات از خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج کشورمان
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از 38 هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه در 18 روز گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از جمعیت هلال احمر؛ دکتر سید علی مرعشی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به سرزمین وحی تا پایان روز 20 خردادماه، 38 هزار و 219 خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، 10 هزار و 277 مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و 1495مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین 172 مورد بستری اورژانس، 1640 مورد خدمات پاراکلینیکی، 6544 مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را 17 هزار و 134 مورد اعلام کرد و افزود: 874 مورد امداد رسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر 34 زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و 14 زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

دکتر سید علی مرعشی در همین خصوص اظهار کرد: تا عصر روز گذشته 20 خرداد، تعداد 233 نفر از حجاج ایرانی در حج تمتع 1402 از خدمات بستری و درمان بهره برده اند که در این مدت 54 نفر در بخش ccu بستری شده و تعداد 172 نفر نیز در بخش اورژانس بستری موقت و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده اند. از این تعداد 88 زائر برای بررسی تخصصی‌تر به بیمارستان سعودی اعزام شدند که پس از کنترل تعداد 19 نفر از آنها در بیمارستان سعودی بستری و باقی آنها ترخیص شدند.





امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.