پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

چه تعداد زایر ایرانی «مدینه قبل» به به رَوْضَةُ النَّبی (ص) مشرف شده اند؟

چه تعداد زایر ایرانی «مدینه قبل» به  به رَوْضَةُ النَّبی (ص) مشرف شده اند؟
از موسم حج تمتع سال گذشته، تشرف به رَوْضَةُ النَّبی (ص) در مدینه منوره ، فقط با دریافت مجوز آن هم تنها یکبار برای هر زایر امکان پذیر شده است؛ امسال نیز مجوز تشرف به روضه مورد توجه بخش فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ برای زایرانی که در شهر پیامبر(ص) حضور می یابند، تشرف به رَوْضَةُ النَّبی (ص) از جمله برنامه های مهم در این سفر محسوب می شود زیرا در احادیث و روایات این قسمت از مسجد النبی، بهشتی و بسیار مقدس خوانده شده است.
بدین جهت زایران ایرانی نیز تمایل دارند دقایقی را در روضه حضور یابند و از فواید معنوی آن بهره مند گردند.
بنابر برنامه ریزی صورت گرفته از سوی وزارت حج و عمره عربستان ، هر زایر می‌تواند در ایام حضور در مدینه منوره، بعد از ثبت نام در مسار الکترونیکی ، یکبار به روضه مشرف شود.
واحد فناوری اطلاعات سازمان حج وزیارت نیز در همین راستا برای کاروانهایی که به مدینه النبی (ص) مشرف می شوند، نوبت حضور عزیزان در روضه را دریافت و آن را تقدیم کاروان می کند .
زایران نیز می توانند در قالب کاروان و با هماهنگی مدیر مربوطه بعد از دریافت نوبت حضور در روضه ، با در دست داشتن مدارک مربوطه و براساس روز و ساعت تعیین شده در این مکان معنوی حضور یابند.
واحد فناوری اطلاعات سازمان حج وزیارت معمولا در چهارمین روز حضور زایران، این نوبت را تقدیم مدیر کاروان می کند.
همچنین مدیران یا معاونین کاروان ها می توانند جزییات نام نویسی خود را در اپلیکیشن موبایلی سازمان حج و زیارت دریافت نمایند .
بدین جهت توصیه می شود همه عزیزان اعم از زایران و کارگزاران و مدیران کاروان ها و مجموعه ها نرم افزار موبایلی سازمان حج وزیارت را نصب کنند و از خدمات متنوع آن بهره مند شوند .
لینک نرم افزار در کافه بازار
‏«نرم افزار موبایلی سازمان حج و زیارت»
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.haj_ziyarat&ref=share
اما گفتنی است که طی مدت حضور زایران «مدینه قبل» یعنی از بازه زمانی سوم خرداد ماه امسال تا پایان 21 خرداد ماه حدود 40 هزار نوبت روضه برای زایران ایرانی دریافت شده است که از این تعداد حدود 30 هزار و 100 نفر مشرف شده اند و الباقی نیز براساس نوبت مدنظر می بایست مراجعه کنند.
با توجه به اینکه نوبت دریافتی در سیستم مسار الکترونیکی وزارت حج و عمره عربستان قابل ثبت می باشد ، این مهلت در نظر گرفته شده به هیچ عنوان قابل تمدید و یا تعویض نیست .
زایران ایرانی معمولا حدود ۵شبانه روز در مدینه النبی (ص) حضور دارند .
گفتنی است که دریافت نوبت برای حضور در روضه که سال قبل نیز وجود داشته به جهت نظم و انضباط در موضوع زیارت برای همه زایران کشورهای اسلامی در نظر گرفته شده است.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.