پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

درنشست مسئولان حج درمدینه مطرح شد؛ وضعیت مطلوب ارائه خدمات به زائران نسبت به حج گذشته

درنشست مسئولان حج درمدینه مطرح شد؛ وضعیت مطلوب ارائه خدمات به زائران نسبت به حج گذشته
درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت عنوان شد که نظرسنجی ها و بررسی های انجام شده نشان می دهد ارائه خدمات به زائران نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب تری دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری ؛ دراین نشست که عصر یکشنبه(21 خرداد) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی درمدینه منوره تشکیل شد، رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب به وضعیت تردد زائران به مسجدالحرام، افزایش استفاده از اینترنت در هتل ها وتدابیر اتخاذ شده برای استفاده مناسب از پهنای باند اینترنت، خدماتی که هتل ها باید به زائران ارائه دهند و سایر اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای زایران اشاره کرد.
آقای سید عباس حسینی تعداد زائرینی را که تا روز یکشنبه به سرزمین وحی مشرف شده اند بیش از 52 هزار نفراعلام کرد و روند دریافت روادید زائران را عادی دانست.
در ادامه این جلسه ، آقای جواد دانشیار رئیس ستاد مدینه درباره زائران ورودی به این شهر، جده و مکه گزارشی ارایه داد.
این جلسه با گزارش آقای محمد معصومی نماینده شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره تعداد پروازهای انجام شده به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده وعلل تاخیر ایجاد شده در برخی پروازها ادامه یافت.
وی گفت: درحال حاضر روزانه با 18 تا 19 پرواز زائران ایرانی از استان های مختلف به عربستان منتقل می شوند.
در ادامه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش مدت زمان تاخیر پروازها و بازگشت حجاج به کشور طبق برنامه ریزی صورت گرفته شد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از دست اندرکاران حوزه حج و زیارت خواست قراردادهای منعقد شده در کشور میزبان برای اجاره هتل ها مورد بازنگری قرار گرفته و شفاف و روشن مطالبات از هتل داران ارائه شود.
وی با تاکید بر اینکه بخش اصلی این سفر معنوی شامل حضور در ایام تشریق و انجام اعمال و مناسک حج درحال نزدیک شدن است، تصریح کرد: در صورتی که کشور میزبان در برگزاری برخی برنامه ها مانند دعای کمیل خواسته زائران را تحقق بخشد این همکاری موجب رضایتمندی زائر بیت الله الحرام خواهد شد و افزایش محبوبیت را درپی خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه ارائه خدمات بهتر به زائران موجب کسب رضایت حجاج خواهد شد، ابرازامیدواری کرد که با تلاش همه مسئولان و دست اندرکاران حج 1402 و تعامل ، همکاری و همراهی زائران شاهد برگزاری یکی ازحج های موفق باشیم.








ب
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.