پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست دست اندرکاران حج با نمایندگان کاروان های اهل سنت؛ آخرین هماهنگی ها در خصوص اعزام کاروان ها به مشاعر مقدسه/تاکید بر زمانبندی ارایه شده در ایام تشریق

نشست دست اندرکاران حج با نمایندگان کاروان های اهل سنت؛ آخرین هماهنگی ها در خصوص اعزام کاروان ها به مشاعر مقدسه/تاکید بر زمانبندی ارایه شده در ایام تشریق
مدیر عملیات حج تمتع 1402، مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و تنی چند از دست اندرکاران حج تمتع امسال در نشستی با تنی چند از روحانیون و علما کاروان های اهل سنت، آخرین هماهنگی ها برای اعزام کاروان ها به مشاعر مقدسه را انجام دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ در این نشست صمیمانه آخرین هماهنگی ها درباره اعزام برادران و خواهران اهل سنت به مشاعر مقدسه مورد بررسی قرار گرفت.
موضوعاتی همانند چادرهای محل استقرار، وقوف در مشاعر مقدسه، زمانبندی رمی جمرات، انتقال به مشاعر و بازگشت و .... مورد بررسی قرار گرفت و هماهنگی های کاملی صورت پذیرفت.
نمایندگان و روحانیون اهل سنت حاضر در این نشست، به نمایندگی از سایر روحانیون و حجاج به بیان نقطه نظرات پیرامون امور مشاعر پرداختند و دست اندرکاران حج تمتع 1402 نیز پاسخ سوالات این عزیزان را ارایه کرده و به تبیین شرایط پرداختند.
نمایندگان وروحانیون حاضر در این نشست از برنامه ریزی ها، اقدامات، هماهنگی ها و اهتمام دست اندرکاران حج زیارت و بعثه مقام معظم رهبری قدردانی کردند.
حدود 9 هزار و 800 نفر از زایران اهل سنت از استانهای مختلف کشورمان در موسم حج تمتع حضور دارند و در کنار سایر حجاج کشورمان در برنامه های پیش بینی شده حضوری فعال دارند و خدمات لازم متناسب با شرایط فقهی این عزیزان در طول ایام و به ویژه ایام تشریق مورد توجه قرار دارد.
آقای غلامرضا رضایی در این نشست ضمن استماع سخنان تنی چند از روحانیون، علما و دست اندرکاران کاروان های اهل سنت اظهار کرد: اهتمام به زمانبندی برای رمی جمرات در ایام تشریق ضروریست بنابراین زمان دقیق برای این منظور اعلام می شود.
وی افزود: تمامی تمهیدات لازم برای انتقال به مشاعر مقدسه و همچنین بازگشت عزیزان اندیشیده شده است.
رییس ستاد مکه مکرمه تصریح کرد: برنامه مدون و منظمی برای انتقال به منا ( ترویه) و عرفات، وقوف در مشعر، عزیمت به منا ، وقوف و رمی جمرات و سپس بازگشت اندیشیده شده و تمامی موضوعات فقهی نیز مورد توجه بوده است که امیدواریم با آرامش و سلامت اعمال خود را انجام دهید.
وی تصریح کرد: زمانبندی دقیق از سوی دست اندرکاران کشور میزبان ابلاغ می شود که ما نیز آن را طبق جدول زمانبندی اعلام می کنیم.
در پایان این نشست دست اندرکاران حج تمتع و بعثه مقام معظم رهبری به پرسش های مطرح شده پاسخ گفتند و آخرین توصیه ها و برنامه ریزی ها ، پیش از شروع عملیات تشریق را تشریح نمودند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.