پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

جزییات اقدامات و برنامه های ستاد مدیریت بحران به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به زایران

جزییات اقدامات و برنامه های ستاد مدیریت بحران به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به زایران
رییس ستاد مدیریت بحران آخرین جزییات اقدامات و برنامه های ستاد مدیریت بحران به منظور خدمت رسانی هرچه به زایران را بیان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای صفاری رئیس ستاد مدیریت بحران حج، در گفتگویی به تشریح برنامه‌های این ستاد برای ایام تشریق پرداخت.
رئیس ستاد مدیریت بحران، مدیریت بحران حج را یک واحد کلیدی در راستای ارتقای امنیت و میزان رضایتمندی زائرین ارزیابی و افزود: پیشگیری و علاج واقعه قبل از وقوع آن، به عنوان مهمترین فلسفه در مدیریت بحران تلقی می‌شود و در عملیات حج تمتع نیز همین مشی و رویه سرلوجه کار ما قرار گرفت؛ به نحوی که تا کنون 8 گزارش ارزیابی ریسک و پیش بینی مسائل و مشکلات تهیه و در اختیار مقامات و مسئولین ذیربط قرار گرفته است.
وی هماهنگی با سایر واحدهای ستادی، با استفاده از دانش روز دنیا، تجربه و فناوری‌های مدرن و ارتباط منظم با واحدهای صف را مهمترین کلید موفقیت مدیریت بحران برشمرد که تاکنون به پیشگیری از وقوع رویدادهای غیرمنتظره و همچنین عملکرد اثربخش در مواجهه با بحران و نارضایتی ها کمک کرده است.
صفاری از آموزش و آگاهی‌بخشی به جامعه هدف، تدوین و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه، برگزاری تمرینات و آموزش‌های عملی مرتبط با مدیریت بحران، تشکیل تیم‌های اضطراری، ایجاد ساماندهی و هماهنگی بین نهادهای ذینفع، تدابیر امدادی و نجات در راستای کاهش خسارت‌ها و حفاظت از جان و اموال زائرین را از دیگر اقدامات مدیریت بحران در حج تمتع سال جاری برشمرد.
ابلاغ واکنش سریع و مؤثر در برابر حوادث احتمالی شامل تشکیل تیم‌های اضطراری، ایجاد ساماندهی و هماهنگی بین نهادهای ذینفع، تدابیر امدادی و نجات، و تدابیر لازم در راستای کاهش خسارت‌ها و حفاظت از جان و اموال افراد می‌باشد.
وی در ادامه به ارزیابی ریسک کانون های بحرانی در حج با استفاده از روش‌های استاندارد جهانی اشاره کرد و افزود که ستاد مدیریت بحران حج با استفاده از روشEFMA و مشارکت مرثر مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها اقدام به ارزیابی دقیق ریسک‌های موجود کرده است که این مشارکت باعث بهبود فرآیند تصمیم‌گیری و اجرای اقدامات پیشگیرانه و کاهش مخاطرات مرتبط با حج شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران حج در ادامه، از ایجاد یک مرکز تماس اضطراری و ستاد خبری برای زائرین خبر داد و افرود: این به منظور فراهم کردن ارتباط بین ستاد مدیریت بحران حج و زائرین در شرایط اضطراری و در مواردی که نیاز به راهنمایی و کمک فوری دارند، به صورت 24 ساعته فعال است و این اقدام گام مهمی در بهبود پاسخگویی سریع و امدادرسانی به زائرین در هنگام وقوع حوادث و مشکلات خواهد داشت.
آقای صفاری در بخش دیگری از سخنان خود به آماده سازی اپلیکیشن برکات طوبی با همکاری بنیاد برکت به منظور مدیریت بحران در سفرهای زیارتی اشاره کرد و افزود در سال جاری با کمک این نرم افزار امکان رصد عملیات حج از جمله موقعیت نقل‌ترددی، راهنمایان حجاج و ارتباط اضطراری با آنها فراهم شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران حج در پایان ابراز امیدواری کرد که ستاد مدیریت بحران با هماهنگی با مرکز پزشکی به منظور ارائه خدمات اضطراری به زائرین و همچنین با تحلیل دقیق و رصد مستمر از وقوع رخدادها و مسائل، بتواند اقدامات پیشگیرانه مناسب را در نظر بگیرد و از افزایش احتمال وقوع مشکلات و بحران های محتمل در حج جلوگیری نماید.







امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.