پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

توصیه های امدادی و بهداشتی به زایران در ایام تشریق

توصیه های امدادی و بهداشتی به زایران در ایام تشریق
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای حسین موسوی رابطی مسئول واحد راهنمایی حجاج آخرین توصیه های امدادی و بهداشتی به زایران در ایام تشریق را مطرح کرد.
*در تمام مدت ایام تشریق کارت شناسایی خود در عربستان را در لباس احرام و بعد از آن در جیب خود همراه داشته باشید تا در صورت حادثه گرمازدگی بیهوشی و گم شدن، نیروهای امدادی بتوانند به شما دریافتن چادر کاروانتان کمک نمایند.
*تا حد امکان از چادرهای محل استراحت کاروان خود دور نشده و حتی در مورد نیاز به خدمات پزشکی ترجیحاً از پزشک کاروان خود کمک بخواهید.
*در صورت محبوس شدن در ترافیک خونسردی خود را حفظ فرموده زیرا خلاف آن علاوه بر دامن زدن به تشنجات با ایجاد اضطراب سبب مشکلات سلامتی برای خود شما خواهد شد به جای آن اذکار مرتبط را زمزمه نموده و با آرام کردن دیگران به مدیران فرصت دهید تا مشکلات عبور و مرور را برای شما و دیگران حل نمایند
*در صورتی که شرایط وقوف اضطراری را دارید مراقب باشید تا از برنامه ریخته شده مسئولان کاروان ها برای امثال شما در وقوف عقب نمانید. بقیه افراد کاروان تکلیفی غیر از شما داشته و برنامه ای مجزا دارند.
*در صورتی که جوان و توانمند و نسبت به راهها توجیه هستید به هم کاروانی های سالمند و ناتوان تر کمک نمایید در انجام کمک خود حتماً مطابق با خواسته های مدیران کاروان و امدادگران عمل نمایید تا ناخواسته باعث بی نظمی و افزایش مشکلات نگردید.
*در انجام اعمال عبادی و یا دیدار آشنایان افراط نکنید و به اندازه کافی استراحت نموده و بخوابید تا در اثر خستگی و کم خوابی مفرط از انجام اعمال واجب به خاطر بیماری باز نمانید.




امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.