پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

فعالیت 72 خط ذبح از صبح عید سعید قربان/حضور 65 ذابح از کشورمان در طرح قربانی

فعالیت 72 خط ذبح از صبح عید سعید قربان/حضور 65 ذابح از کشورمان در طرح قربانی
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تمامی مقدمات و برنامه ریزی ها برای طرح قربانی اندیشیده شده است گفت: 72 خط ذبح در عید سعید قربان فعالیت خواهند داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای سید عباس حسینی درباره طرح قربانی و چگونگی اجرای آن گفت: فرایند ذبح توسط 65 ذابح و در 3 کشتارگاه انجام می گیرد.
وی افزود: ذابحان کشورمان در کشتارگاههای معیصم،مکانیزه آبی و مکانیزه قرمز حضور خواهند یافت؛ ظرفیت کلی نیز 72 خط ذبح می باشد که 40 خط مربوط به کشتارگاه معیصم و ۳۲ خط هم مربوط به کشتارگاههای مکانیزه به استعداد هر خط ۸۰۰ قربانی می باشد.
حسینی درباره اینکه آیا به تعداد همه زایران ، گوسفند نر قربانی می شود یا خیر گفت: بله به تعداد کلیه زائران ، گوسفند نر در کشتارگاه وجود دارد.
رییس سازمان حج و زیارت درباره زمان ذبح نیز توضیح داد: زمان ذبح پس از نماز عید سعید قربان ( حدود ساعت ۷ صبح ) تا غروب آفتاب می باشد.
وی درباره اینکه گوشت قربانی چه می شود گفت:۴۰ درصد در اختیار فقرا و نیازمندان عربستان و مابقی به ۳۴ کشور فقیر ارسال می شود.
رییس سازمان حج و زیارت همچنین درباره قیمت هر راس گوسفند که امسال در نظر گرفته شده است گفت: قیمت هر راس گوسفند امسال 720 ریال سعودی می باشد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.