پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

لحظه به لحظه با عملیات حج تمتع؛آغاز عملیات حمل و نقل ترددی زایران/ مشاعر مقدسه آماده حضور 87 هزار و 550 زایر ایرانی

لحظه به لحظه با عملیات حج تمتع؛آغاز عملیات حمل و نقل ترددی زایران/ مشاعر مقدسه آماده حضور 87 هزار و 550 زایر ایرانی
مدیرعملیات حج تمتع 1402 با اشاره به اینکه تمامی اقدامات اجرایی طبق برنامه ریزی ها برای ایام تشریق در حال انجام است گفت: انتقال زایران با یوم الترویه آغاز شده و تا نیمه شب امشب نهم ذی الحجه همه زایران وارد مشاعر مقدسه می شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج تمتع 1402 امروز درباره برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در مشاعر مقدسه گفت: نخستین مرحله انتقال زایران به مشاعر مقدسه با انتقال خواهران و برادران اهل سنت در یوم الترویه (صبح روز هشتم ذی الحجه) آغاز گردیده است.
وی افزود: انتقال زایران اهل سنت با حدود 70 دستگاه اتوبوس حمل و نقل ترددی از 6 صبح امروز آغاز شده و نزدیک به 10 هزار نفر از زایران اهل سنت به سرزمین منا منتقل شده اند.
رییس ستاد مکه مکرمه تصریح کرد: انتقال زایران براساس برنامه زمانبندی و به صورت بسیار منظم توسط اتوبوس های ترددی و در 3 رد (مرحله رفت و برگشت) صورت گرفته است و تمامی این عزیزان در حال حاضر در منا حضور دارند.
به گفته رضایی، مرحله دوم حمل و نقل ترددی نیز از ساعت 3 عصر امروز هشتم ذی الحجه آغاز می شود که سایر زایران باقیمانده کشورمان یعنی خواهران و برادران تشیع به عرفات منتقل می شوند که این عملیات نیز به وسیله حمل و نقل ترددی به عرفات انجام می شود. این مرحله از اعزام به عرفات نیز تا نیمه شب نهم ذی الحجه ادامه می یابدو همه زایران برابر قوانین و دستوالعمل زمانبندی تعیین شده اعزام می شوند.
وی افزود: در داخل اتوبوس های حمل و نقل ترددی نیز یک نفر راهنما از عوامل کارگزاران ما حضور دارند تا راهنمایی لازم را انجام دهند.
مدیرعملیات حج تمتع 1402 تصریح کرد: صبح روز نهم ذی الحجه نیز عملیات انتقال زایران اهل سنت از منا به عرفات انجام می شود که در این مرحله همه زایران به عرفات منتقل می شوند و ظهر روز عرفات همه زایران عزیز در عرفات حضور خواهند داشت.
رضایی تاکید کرد: لحظه به لحظه عملیات انتقال زایران به مشاعر مقدسه رصد می شود و تمهیدات لازم برای زمانبندی دقیق اعزام ها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه عرفات و منا آماده حضور با شکوه هزاران زایر ایرانی می باشد، اظهار کرد:تمامی اقدامات در عرفات و منا و مشعر طبق برنامه ریزی ها انجام گرفته و بحمدالله آماده عملیاتی باشکوه هستیم که امیدواریم لبخند رضایت زایران عزیز را در پایان ایام تشریق شاهد باشیم و از فرصت ایجاد شده بهره معنوی لازم را کسب نمایند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.