پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

راه اندازی مرکز پایش عملیات حج تمتع 1402/نظارت بر عملیات حمل و نقل ترددی از سوی مسئولان ستاد

راه اندازی مرکز پایش عملیات حج تمتع 1402/نظارت بر عملیات حمل و نقل ترددی از سوی مسئولان ستاد
همزمان با آغاز حمل و نقل ترددی زایران که از صبح امروز مصادف با هشتم ذی الحجه انجام گرفت، مرکز پایش عملیات حج تمتع نیز در ستاد مکه مکرمه آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مرکز پایش عملیات حج تمتع 1402 به منظور نظارت بر عملیات انتقال زایران به عرفات و منا از ساعت 6 صبح امروز دوشنبه پنجم تیرماه مصادف با هشتم ذی الحجه ، آغاز به کار کرد.
این مرکز نسبت به پایش لحظه ای انتقال زایران اقدام می کند که تا ساعت 17 عصر امروز بیش از 9 هزار زایر اهل سنت به منا منتقل شدند و کار انتقال زایران تشیع هم که از ساعت 15 آغاز شده با جدیت ادامه دارد و طی دو ساعت بیش از 10 هزار و 500 زائر از بانوان نیز به عرفات منتقل شدند.
انتقال زایران به عرفات طی ساعت 15 تا 17 با 295 دستگاه اتوبوس انجام گرفته و تعداد زایران ذکر شده در سرزمین عرفات استقرار یافته اند و عملیات ترددی برای انتقال دیگر زایران عزیز در حال انجام است.
پیش بینی می شود که پس از انتقال خانم ها که تا ساعت 20 امشب به پایان می رسد ، انتقال آقایان نیز آغاز گردد و برابر پیش بینی ها تا ساعت دو بامداد به طول بیانجامد .
مسئولان بعثه مقام معظم رهبر، ستاد مکه مکرمه و سازمان حج و زیارت در مرکز عملیات پایش حضور دارند و نظارت لحظه ای عملیات را انجام می دهند .
حسین موذن مسئول فناوری اطلاعات در ستاد عملیات حج تمتع نیز به صورت سیستمی به تشریح عملیات اقدام می نماید.
همچنین حمید آذرپی مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع نیز در مرکز پارکینگ حمل و نقل ترددی حضور دارد و نسبت به نظارت صحنه ای عملیات اقدام می کند.
در این راستا تعدادی از نیروهای ستاد مدیریت بحران نیز در عرفات حاضر شده و ورودی های زایران را به صورت صحنه ای پایش و گزارش می نمایند.





امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.