پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

موفقیت «عملیات تشریق» با عنایت الهی، تلاش همه دست اندرکاران و همدلی زایران /تمامی امکانات و شرایط برای رفاه حال زایران فراهم آمد

موفقیت «عملیات تشریق» با عنایت الهی، تلاش همه دست اندرکاران و همدلی زایران /تمامی امکانات و شرایط برای رفاه حال زایران فراهم آمد
رییس ستاد مکه مکرمه با بیان اینکه موفقیت عملیات تشریق حج تمتع 1402 با عنایت الهی، تلاش همه دست اندرکاران و همدلی زایران عزیز رقم خورد گفت: تمامی امکانات و شرایط برای رفاه حال زاران به خوبی فراهم آمد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ آقای غلامرضا رضایی درباره عملیات ایام تشریق در مشاعر مقدسه گفت: 4 روز حضور زایران در عرفات، مزدلفه و منا به لطف خداوند به پایان رسید و تمامی حجاج کشورمان موفق شدند با آرامش و توجه به احکام و عرفان حج ، وقوف ها و بیتوته های خود را به پایان رسانند و با رمی جمره در جمرات ، پس از وقوف شرعی در بعد از ظهر روز دوازدهم ذی الحجه ، سرزمین منا را ترک و به هتل های خود در مکه بازگردند.
وی با بیان اینکه زایران 581 کاروان اعمال خود را با موفقیت به پایان رساندند گفت: نیمی از زایران که صبح روز دوازدهم رمی جمره کرده و به چادرها بازگشته بودند ، پس از اذان ظهر و صرف ناهار با صدها اتوبوس تدارک دیده شده (حمل و نقل ترددی)توسط ستاد مکه مکرمه، به هتل محل اقامت منتقل شدند.
مدیرعملیات حج تمتع تصریح کرد: نیمی دیگر از زایران که از ظهر روز دوازدهم برای رمی جمره عزیمت کرده بودند و هتل های شان نزدیک به منا و جمرات بود، و از ساعت 14 ظهر الی 17:30 برای اعمال رهسپار شده بودند ، پیاده با راهنمایی عزیزان به هتل ها رهسپار شدند و به سلامت اسکان یافتند.
رضایی تاکید کرد: بحمدالله به لطف خداوند سبحان و امام زمان (عج) در طول اقامت 87 هزار و 550 زایر کشورمان در مشاعر مقدسه مشکل خاصی حادث نگردید و همه حجاج در سلامت و صحت اعمال خود را در این مرحله به پایان رساندند.
وی افزود: حجاج عزیز ایرانی در این مدت با آرامش به راز و نیاز پرداختند و در برنامه های فرهنگی که توسط بعثه مقام معظم رهبری و روحانیون تدارک دیده شده بود حضور پرشوری یافتند.
رییس ستاد مکه مکرمه با بیان اینکه تمامی تمهیدات مطابق برنامه ریزی ها اجرایی گردید گفت: با تلاش دست اندرکاران و واحدهای تخصصی خدمات تغذیه و تدارکات، حمل و نقل ، درمانی و .... به خوبی انجام گرفت .
وی افزود: صدها دستگاه اتوبوس (حمل و نقل ترددی) زایران عزیز را در مشاعر مقدسه جابجا کردند و غذای گرم مطابق ذائقه زایران تقدیم آنها شد؛ شرایط سرمایش درون چادرها به نحو مطلوبی برقرار گردید و همچنین آب و یخ به میزان کافی در اختیار حجاج بود تا مشکلی را احساس ننمایند.
رضایی تصریح کرد: 134 کامیونت یخ، آب و غذای گرم را تحویل چادرهای زایران دادند تا آنها در زمان اعمال و مناسک هیچ دغدغه ای نداشته باشند .
وی افزود: همچنین در طول ایام تشریق واحد راهنمایان حجاج به صورت فعال در همه نقاط حضور داشت و زایران کشورمان را در صورت نیافتن مسیرهایشان راهنمایی کرد و کمک های خالصانه خود را تقدیم آنها نمود.
مدیرعملیات حج تمتع 1402 در پایان از همه دست اندرکاران در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تقدیر کرد و گفت: قدردان زحمات همه عزیزان، تمامی کارگزاران و همراهی و همدلی همگی زایران هستیم و خدای را بابت این موفقیت شکرگزار هستیم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.