پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

با بدرقه آمدند، در میان استقبال وارد شدند و با بدرقه می روند

با بدرقه آمدند، در میان استقبال وارد شدند و با بدرقه می روند
مسافران حج که با بدرقه دیار خود را ترک کرده و در میان استقبال وارد سرزمین وحی شدند، حالا با بدرقه و اشک این سرزمین را ترک می کنند و خاطرات زودگذر اما ماندگار مدینه النبی، بیت الله الحرام و مشاعر مقدسه را مرور می کنند؛ اینان رفته رفته به دیار خود و آغوش خانواده هایشان بازمی گردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مسافران حج تمتع که مدت زمانی نه چندان طولانی اما پر از بار معنوی را در مدینه النبی و مکه مکرمه و مشاعر مقدسه گذراندند؛ رفته رفته به دیار خود بازمی گردند اما با بغض و اشک خاطرات یک ماه گذشته را مرور می کنند.
از زیر قرآن کریم عبور کردند، پشت سرآنها آب ریختند، برای ایشان دست تکان دادند سوار بر هواپیما شدند، وارد سرزمین وحی گردیدند ، از آنها استقبال شد و بیش از یک ماه را در شهرهای مدینه و مکه و به ویژه مشاعر مقدسه عرفات، مشعر و منا گذراندند و حال کوله بار خود را بسته اند و با بدرقه از زیر قرآن رد می شوند تا به کشور و شهرهای شان رهسپار گردند.
اینان که اینگونه مشتاقانه در سرزمین وحی حضور یافته و رفته رفته به کشور بازمی گردند ، با بغض و اشک می گویند که هیچگاه خاطرات زیبای این حضور را فراموش نمی کنند و خدای عزوجل را بابت چنین نعمتی سپاسگزار هستند.
اینان برای خادمانی که شبانه روز برای رفاه حال زایران تلاش کرده اند نیز دعای خیر می کنند .
و تنها از این سفر، کوله بار معنوی آن است که باقی می ماند هم برای زایران هم برای خادمان.










امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.