پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

بازدید مسئولان حج و زیارت از هتل کاروان های خانوادگی/ تبیین اقدامات صورت گرفته برای زائران

بازدید مسئولان حج و زیارت از هتل کاروان های خانوادگی/ تبیین اقدامات صورت گرفته برای زائران
مسئولان حج و زیارت در ادامه بازدیدهای سرزده خود اینبار از هتل محل اسکان کاروان های خانوادگی بازدید کرده و در گفتگو با آنها شرایط اقامت، تغدیه ، حمل و نقل و... را در هتل های مکه تشریح کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج تمتع امسال، با حضور در هتل کاروان های خانوادگی در جریان روند خدمت رسانی به حدود 900 زوج و خانواده مستقر در این هتل قرار گرفتند.
کاروان های خانوادگی در موسم حج تمتع امسال شکل گرفته است و 11 کاروان از 9 استان تهران، همدان، خوزستان، آذربایجان شرقی ، فارس، قم، اصفهان و خراسان رضوی با جمعیتی حدود 1800 نفر در هتل «المزن المتالقه» اسکان دارند.
زائران حاضر در این هتل در گفتگو با مسئولان حج و زیارت ضمن تقدیر و تشکر از راه اندازی کاروانهای خانوادگی(زوجی) از مدیر مجموعه و دیگر عوامل و دست اندرکاران کاروان ها که شبانه روزی در حال تلاش برای ارئه خدمات به زائران هستند ، تقدیر کردند و برخی نیز در کنار آن به بیان مشکلات و دغدغه های خود در ارتباط با شرایط هتل محل اسکان خود پرداختند.
مسئولان حج و زیارت که بیش از زمان معمول در بازدیدها در این هتل مانده و با صبوری سخنان زائران را شنیدند، شرایط و اقدامات صورت گرفته در ارتباط با این کاروان ها را تشریح کردند تا ابهامات زائران را برطرف و به صورت شفاف درجریان محدودیت ها و ارائه خدمات قرار بگیرند.
برخی زایران ضمن انتقاد از برخی شرایط هتل در عین حال تاکید کردند که راه اندازی کاروان های خانوادگی(زوجی) بسیار مناسب می باشد اما مستلزم رفع نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت است.
در همین زمینه مسئولان حج و زیارت تاکید کردند: آسیب شناسی عملیات حج تمتع طی موسم آغاز شده و با استفاده از نظرات کارشناسان زبده و زائران کشورمان جمع بندی ، تصمیم گیری و برنامه ریزی در مورد اسکان سال آینده انجام خواهد شد.
برپایه این گزارش، موضوع هزینه دریافتی از کاروان های خانوادگی و دلایل آن بارها مورد پرسش برخی از زائران قرار گرفت که وضعیت هتل خود و امکانات و خدمات دریافتی را با دیگر گروههای قیمتی بررسی و مقایسه می کردند.
دست اندرکاران حج و زیارت ضمن شنیدن استدلال های آنان تاکید کردند: دریافت وجه اضافی تنها به دلیل کاهش تعداد تخت ها درهر اطاق است چرا که تعیین متراژ مورد نظر برای اسکان هر فرد و تعداد تخت هر هتل را مسئولان ذیربط در کشور عربستان تایید می کنند و اگرما قصد کاهش ظرفیت را داشته باشیم باید مبلغ کامل تعداد تخت های تعیین شده را پرداخت کنیم.
مسئولان حج و زیارت که به دقت به صحبت ها و دغدغه های زائران از استان های مختلف گوش می دادند همچنین رشد خدمات رسانی و افزایش رضایتمندی زائران را اولویت مورد توجه در همه سال ها عنوان و تاکید کردند هتل هایی که فاقد ویژگی ها و کارآیی مناسب باشند از چرخه اجاره حذف می شوند.
البته در این بین زائرانی هم بودند که در میان صحبت های دیگر حجاج‌ ؛ به مسئولان حج و زیارت گفتند که شاهد تلاش شبانه روزی مجموعه عوامل ایرانی هتل بوده ونسبت به شرایط موجود دغدغه ای ندارند چرا که می دانند خدمت رسانی به بیش از 85 هزار زائر با سلیقه های متفاوت چقدر مشکل است و هر چقدر هم تلاش شود کسب رضایتمندی همگان سخت است .
گفتنی است خروج کاروان های زائران ازهتل المزن المتاقه از 13 تیر آغاز شده و آخرین کاروان 31 تیر از مکه راهی میهن اسلامی خواهد شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.