پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

تشکیل 12 کارگروه آسیب شناسی عملیات حج تمتع 1402

تشکیل 12 کارگروه آسیب شناسی عملیات حج تمتع 1402
مدیرعملیات حج تمتع 1402 به آسیب شناسی عملیات حج تمتع اشاره کرد و گفت: روند آسیب شناسی کارگروهها آغاز شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای غلامرضا رضایی درباره تشکیل کارگروههای آسیب شناسی حج تمتع امسال اظهار کرد: این اقدام، قبل از پایان یافتن موسم حج تمتع آغاز شده و 12 کارگروه در این خصوص تشکیل شده است.
وی درباره فرایند و زمان شکل گیری این کارگروهها تصریح کرد: این کارگروهها با حضور واحدهای اجرایی و کارشناسان مربوطه ، با حضور نمایندگانی از حوزه نمایندگی ولی فقیه، در هفته پایانی عملیات حج در سرزمین وحی شکل گرفته است.
مدیرعملیات حج تمتع 1402 و رییس ستاد مکه مکرمه افزود: این کارگروهها در سرزمین وحی تشکیل شده و می بایست تمامی مسئولان ذیربط نیز با حضور کارشناسان مربوطه نارسایی ها را بررسی و مشکلات را احصا نمایند؛ ضمن اینکه می بایست راهکارهای برون رفت را هم ارایه دهند.
وی با بیان اینکه کارگروهها بخش نخست گزارش خود را قبل از ترک محل ماموریت(تا پایان عملیات) به ستاد ارایه خواهند کرد گفت: بررسی دقیق تر و عمیق تر نیز با حضور جمع بیشتری از دست اندرکاران حج، مدیران کارگزاران حج(مدیران مجموعه ها و کاروان ها) و سایر کارشناسان متبحر، بعد از موسم ارایه می گردد.
رضایی تاکید کرد: برنامه ریزی حج تمتع آینده با توجه ویژه و براساس گزارشات آسیب شناسی کارگروههای مذکور صورت می گیرد و اجرایی خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از تمامی واحدهای ستاد گفت: برای جلب رضایتمندی بیشتر زایران، برنامه ریزی ها و اقدامات شایسته ای انجام پذیرفت. به گونه ای که براساس نظرسنجی ها این رضایتمندی در حج امسال نسبت به سال قبل رشد داشته است.
مدیرعملیات حج تمتع 1402 با بیان اینکه نظرات کارگروهها بسیار اثرگذار خواهد بود گفت: توجه به نقاط قوت و ضعف موجب خواهد شد تا با دقت بیشتری ، براساس تدابیر مدنظر اقدامات اجرایی صورت گیرد و بگونه ای برنامه اجرایی داشته باشیم که مشکلات سنوات قبل تکرار نشود.
وی با بیان اینکه از اقدامات شایسته و کارشناسانه کارگروههایی که دقت و سرعت لازم داشته باشند قدردانی می شود، تصریح کرد: کارگروهها نیز می بایست گزارش های واقع بینانه و جامع تری از آسیب ها ارایه دهند.
رضایی با اشاره به کارگروههای تشکیل شده گفت:کارگروه آسیب شناسی فرایندهای امور بهداشتی - درمانی و امور بیمه ای،کارگروه آسیب شناسی فرایندهای اجاره مسکن و خدمات اقامتی به حجاج ، کارگروه آسیب شناسی فرایندهای مالی در حج ،کارگروه آسیب شناسی فرایندهای ارزیابی عملکرد و صیانت از حقوق حجاج،کارگروه آسیب شناسی فرایند ثبت نام و اعزام و همچنین عملیات اتقال حجاج در حوزه های درون شهری و برون شهری و ترددی و هوایی، کارگروه آسیب شناسی فرایند های حفظ و حراست از حجاج، کارگروه آسیب شناسی فرایندهای اطلاع رسانی و تعریف نمادها و مستندسازی، کارگروه آسیب شناسی فرایندهای تدارکات و تامین غذای حجاج، کارگروه آسیب شناسی فرایندهای پشتیبانی از ستادهای حج، کارگروه آسیب شناسی فرایندهای توانمند سازی عوامل کاروان و مجموعه و نقش و جایگاه آنان در روند خدمت رسانی به حجاج، کارگروه آسیب شناسی فرایندهای تدوین ساختار مدیریت آمار و تسهیل روند امور حجاج و نظام مدیریت هوشمند عملیات حج با استفاده از فناوری اطلاعات و همچنین کارگروه آسیب شناسی فرایندهای راهنمایی و امداد حجاج از جمله اقدمات برای برنامه ریزی هرچه بهتر می باشد.
وی در پایان ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران و نیروهای خدوم به جهت خدمت رسانی مطلوب به زایران، تاکید کرد: تمامی هدف ما جلب رضایتمندی زایران عزیز می باشد و در این راستا تمام همت و تلاش خود را بکار می بندیم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.