پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیانن حج 1402/

بازگشت بیش از 78 هزارنفر از زائران و عوامل حج امسال

بازگشت بیش از 78 هزارنفر از زائران و عوامل حج امسال
علملیات انتقال حدود 90 درصد از حجاج و عوامل حج 1402 از عربستان به شهرهای مختلف کشورمان تا پایان امروزبه پایان می رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، عملیات انتقال حجاج ایرانی به میهن اسلامی در آخرین دقایق روز دوم مرداد با انجام آخرین پرواز از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به پایان خواهد رسید.
براساس این گزارش، تا پایان روز جمعه (30 تیر) انتقال حدود 90 درصد از زائران به کشوربه پایان می رسد و در سه روز آینده تمام زائران و عوامل اجرایی حاضر در دو شهر مکه و مدینه به ایران بازخواهند گشت.
بر اساس اطلاعیه ستاد عملیات مکه، تا پایان امروز با انجام 164 پرواز از فرودگاه مدینه و 176 پرواز از فرودگاه جده 78 هزار و 442 نفر از حجاج و عوامل کاروان ها به ایران برمی گردند که 62/89 درصد کل نفرات اعزامی به عربستان را تشکیل می دهند.
در این مدت 37418 نفر از طریق فرودگاه مدینه و 41024 نفر از طریق فرودگاه جده راهی ایران شده اند.
تا پایان روز جمعه 15 کاروان شامل 2156 زائر در مکه مکرمه باقی مانده اند که تا روز اول مرداد به ایران بازخواهند گشت. ضمن این که 6249 نفر در قالب 43 کاروان در مدینه حضور دارند که در اولین ساعات بامداد روز سوم مرداد وارد فرودگاه امام خمینی(ره) خواهند شد.
در حج امسال بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف حضور داشتند. از ایران نیز ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر راهی سرزمین وحی شده بودند که پرواز آخرین کاروان ها روز سوم مرداد درکشورمان به زمین خواهد نشست.


برچسب ها : حج تمتع 1402
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.