پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

موسوی در تجلیل از بازنسشتگان: تجربه بازنشستگان سرمایه بزرگ کشور ونظام است.

موسوی در تجلیل از بازنسشتگان: تجربه بازنشستگان سرمایه بزرگ کشور ونظام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز آیین تجلیل از بازنشستگان سازمان حج و زیارت با حضور مشاور رییس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت  بعد از ظهر دیروز شنبه در  مرکز آموزشی-تفریحی پاسداران برگزار شد.

حجة الاسلام و المسلمین دکتر موسوی بدون تکلف در جمع صمیمی بازنشستگان حضور یافته بود در سخنانی ضمن تبیین معنای درست واژه بازنشستگی در توصیف منزلت و مقام این عزیزان گفت : با شنیدن کلمه بازنشستگی اولین چیزی که به ذهن انسان می آید، تجربه است و این تجربه ها سرمایه نظام است و متعلق به تنها خود فرد نیست. اگر فردی تجربه اش را در اختیار دیگران قرار ندهد مسئول است و اگر دیگران هم تجربه های وی را مورد استفاده و بهره برداری قرار ندهند، در پیشگاه خداوند مسئول خواهند بود.

دکتر موسوی در ادامه افزود: بازنشستگی گذر عمر و پیری را بخاطر انسان می آورد. اما اصل وجود انسان به جان و روح اوست. آیا روح انسان نیز پیر می شود؟!من تا به امروز این را در احادیث و مطالب علمی ندیده ام که روح انسان پیر شود. پس اگر روح پیر نشود و اصل انسان هم به این روح باشد، پس هرچه تجربه انسان بیشتر شود،می تواند این روح را زنده تر نگه دارد.

مشاور رییس جمهور بیان داشت: ذکر و یاد خداوند روح انسان را شاداب و آرام نگه دارد.. در زندگی مراجع عظام و در زندگی امام(ره) این را به وضوح دیده و می بینیم که هرچه از زندگی ایشان گذشته، روحشان زنده تر شده است.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: روح را باید آزاد نگه داشت. ما دست و پای روح را بسته ایم و نمی گذاریم تعالی پیدا کند، افسردگی و هراس پیامد و نتیجه دوری از یاد خداست .

دکتر موسوی افزود: طبق فرمایش امام سجاد(ع) غل و زنجیری که به روح انسان زده می شود از آهن نیست. اعمال انسان است که غل و زنجیر میشود و دست و پای روح را می بندد. روح گنجینه و دفینه است. فرهنگ غرب از ما میخواهد که این روح را دفن کنیم. اما مگر روح مردار است که دفن شود؟! اگر روح دفن نشود و تعالی یابد، شادابی پدید می آورد و این جز با انجام واجبات و دوری ازمحرمات محقق نمی شود.

وی ضمن اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اضافه کرد: انسان اگر بخواهد به خدابرسد، نمی تواند؛ مگر اینکه سوار شب شود یعنی شب زنده داری نماید. پس هر چه راز ونیاز و ذکر خداوند بیشتر شود، شادابی و آسایش زندگی ما افزون خواهد شد. لذا برماست که به خدا نزدیک تر شویم.

وی اظهار داشت : ما به عنوان سازمان حج وزیارت هر چه در توان داریم در قبال شما بازنشستگان انجام خواهیم داد واز هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد. در این راستا مصوبه ای از دولت خدمتگزار گرفته شده تا سازمان از حالت تصدی گری خارج و به حالت حاکمیتی ارتقا یابد. بر این اساس در آینده شاهدخواهیم بود که میزان حقوق دریافتی بازنشستگان در زمان بازنشستگی دچار میزان کاهش چشمگیر مانند گذشته نخواهد شد که در این خصوص تاکنون گامهای خوبی برداشته شده است.

در این دیدار همچنین حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسکر  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تقدیر از بازنشستگان سازمان گفت: هیچ کس در هیچ جایگاهی ابدی نیست. مهم این است که انسان به گونه ای عمل کند تا زمانی که از مسئولیت کنار رفت و یا دوره آن مسئولیت تمام شد،احساس کند آنچه وظیفه اش بوده انجام داده و در مسئولیت خود کوتاهی ننموده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت افزود:بازنشستگی به معنای جدا شدن ازکار نیست. در فرهنگ اسلام بسیار از این زمینه ها می بینیم: "اطلبوا العلم منالمهد الی اللحد" . انسان باید آنچه یاد میگیرد تا پایان عمر رها نکرده وبدان پایبند باشد. ما این را در زندگی مراجع گرانقدرمان می بینیم که هرچه سن ایشان بالاتر می رود، مسئولیت شان نیز بیشتر میشود. لذا بر ماست که در این فرصت بازنشستگی با مطالعه اطلاعاتمان را افزایش داده و امید به زندگی را در خود افزون نماییم.

حجت الاسلام قاضی عسکر به ذکر روایتی از معصوم(ع) اشاره داشت که می فرماید: برای دنیابگونه ای عمل کنید که انگار زندگی شما ابدی است و برای آخرت بگونه ای رفتار کنید که انگار فردا از دنیا خواهید رفت.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ضمن تأکید بر نهادینه کردن سمت ها و مسئولیت ها در سازمان افزود: متأسفانه کسانی که ازسازمان می روند، تجربه شان هم با آنها می رود و در جایی ثبت نمی شود تا دیگران بتوانند از آن استفاده کنند. لذا لازم است تا این تجربیات ثبت شود تا در آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است در پایان  این دیدار که با حضور معاونین و مدیران کل سازمان حج و زیارت و همچنین رؤسای پیشین این سازمان برگزار گردید، از بازنشستگان سازمان حج و زیارت تقدیر و تشکر به عمل آمد.


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

مصطفی محمدی
مصطفی محمدی دوشنبه, 02 اردیبهشت,1392 08:49
با تشکر از این اقدام خوب سازمان در تجلیل از بازنشستگان حج و زیارت ، امید آن که آنها همانند سایر ادارات فراموش نشوند و از تجربیات گرانبها ی ایشان در اجراء هرچه بهتر امور حج و زیارت ولو بصورت پاره وقت استفاده گردد .
مصطفی محمدی
مصطفی محمدی دوشنبه, 02 اردیبهشت,1392 09:04
با تشکر از این اقدام خوب سازمان در تجلیل از بازنشستگان حج و زیارت ، امید آن که آنها همانند سایر ادارات فراموش نشوند و از تجربیات گرانبها ی ایشان در اجراء هرچه بهتر امور حج و زیارت ولو بصورت پاره وقت استفاده گردد .