پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت


*خیر چنین موضوعی صحت ندارد. ضمن اینکه کاروان های آزادبر خدمات کامل بیمه ای، امنیت، درمانی و بهداشتی، فرهنگی و ... را ندارند و زائران نیز از شرایط اسکان و اقامت و حمل و نقل اطلاع کاملی نمی یابند . همچنین نظارتی بر این کاروان ها وجود ندارد.


فعلا پیش ثبت نام انجام نمی گیرد و پایان پذیرفته است و کسانی که در پیش ثبت نام شرکت کرده بودند از طریق پیامک برای ثبت نام نهایی دعوت می شوند . اما متقاضیانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند و هنوز نام نویسی نکرده اند نیز می توانند با مراجعه به سامانه جامع عتبات از ظرفیت های خالی کاروان ها مطلع شوند و روند ثبت نام خود را انجام دهند.


ایستگاههای پروازی شهرهای دیگر براساس نیازسنجی دفاتر زیارتی انجام می شود که به عنوان نمونه ایستگاههای پروازی مشهد، ساری، اصفهان و شیراز نیز در حال حاضر راه اندازی شده است.


بله این سفرها نیز انشاالله انجام می گیرد و سازمان حج و زیارت در حال تلاش است با برنامه ریزی کامل و از نیمه دوم آذر ماه روند اعزام ها را به علاقمندان اعلام نماید.


زائرانی که با کاروان های دارای مجوز سازمان حج و زیارت به سفر اعزام می شوند مشمول بحث بیمه، خدمات بهداشتی و درمانی،خدمات امنیت، خدمات فرهنگی و .... خواهند بود که سازمان نیز نظارت کامل بر حسن اجرای عملکرد آنها دارد و تمامی خدمات براساس استانداردهای تعیین شده ارائه می شود اما در خصوص کاروان های آزادبر هیچ انظارتی وجود ندارد .


هزینه های سفر به عتبات عالیات بستگی به نوع بسته های زیارتی شامل نوع خدمات حمل و نقل، اسکان، تعداد روز اقامت و .... دارد که بر همین اساس در حال حاضر بسته های زیارتی اعلام شده توسط دفاتر زیارتی ، بین قیمت 6 میلیون تومان تا 9 میلیون و 300 هزار تومان است.


از طریق رسانه های جمعی مانند صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به آدرس http://www.haj.irاطلاع رسانی خواهد شد.