پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین ساعات تا شروع عملیات؛ حمل و نقل ترددی مهیای انتقال زایران

آخرین ساعات تا شروع عملیات؛ حمل و نقل ترددی مهیای انتقال زایران

مدیر حمل و نقل عملیات حج تمتع 1402 با اشاره به آمادگی کامل حمل و نقل ترددی برای شروع فرایند عملیات انتقال زایران به مشاعر مقدسه گفت: عملیات انتقال از صبح روز هشتم ذی الحجه (یوم الترویه) ، با انتقال زایران اهل سنت به منا آغاز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای حمید آذرپی شامگاه یکشنبه هفتم ذی الحجه درباره آخرین اقدامات و برنامه ریزی ها برای ایام تشریق گفت: طی ساعات آتی(صبح روز هشتم ذی الحجه) عملیات انتقال زایران کشورمان با عزیمت زایران اهل سنت (یوم الترویه) به سرزمین منا آغاز خواهد شد؛ فرایند انتقال این عزیزان با 71 دستگاه اتوبوس در 3 رد (مسیر رفت و برگشت) صورت می پذیرد.
وی افزود: حدود 10 هزار نفر از خواهران و برادران اهل سنت از صبح روز هشتم با اتوبوس های حمل و نقل ترددی از مکه به منا منتقل می شوند و عملا مرحله نخست عملیات ترددی آغاز می گردد.
آذرپی تصریح کرد: از عصر روز هشتم ذی الحجه نیز عملیات انتقال زایران اهل تشیع به عرفات آغاز می شود و تا نیمه شب نهم ذی الحجه به طول می انجامد که همه این عزیزان نیز به سرزمین عرفات منتقل می شوند ؛ کار انتقال این زایران نیز با 550 دستگاه اتوبوس ترددی در 3 رد (مسیر رفت و برگشت) صورت می گیرد.
وی افزود: مرحله دوم حمل و نقل ترددی مربوط به صبح روز نهم ذی الحجه می باشد که عملیات انتقال زایران اهل سنت از منا به عرفات است که این عزیزان نیز با 54 دستگاه اتوبوس ترددی در 4 رد منتقل می شوند و همه زایران کشورمان در نهم ذی الحجه در عرفات حضور می یابند.

مدیر حمل و نقل عملیات حج تمتع اظهار کرد: در هر مرحله یک راهنما از نیروهای ستادی کشورمان در اتوبوس حضور دارند و راهنمایی های لازم را به زایران و راننده اتوبوس اعلام می کنند.
وی در پایان تاکید کرد: آمادگی کامل برای خدمت رسانی هرچه مطلوب تر به زایران وجود دارد و اقدامات بر اساس برنامه ریزی ها در حال انجام می باشد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.