پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت


درباره حضور ایران در عمره لازمه ازسرگیری این سفر، حمایت کنسولی از زائران ایرانی است، به محض این‌که این موضوع بین دو کشور به سرانجام برسد، ما آمادگی حضور در عمره را خواهیم داشت.



خیر ؛ با توجه به اینکه مالکیت اسناد حج و عمره به صورت شخصی می باشد این موضوع بستگی به توافق فرد واگذار کننده و متقاضی دارد و سازمان هیچ قیمتی را مصوب نکرده و نخواهد کرد.



کلیه خدمات در حوزه امور حج و زیارت در بسترهای مکانیره و سامانه های فعال و غیر حضوری تنظیم و قابل ارائه است لذا افراد میتوانند برای اطلاع بیشتر از طریق میزخدمت به آدرس https://mizekhedmat.haj.ir/ که بدین منظور راه اندازی شده مراتب را پیگیری و دنبال نمایند.


از آنجا که ضرورت دارد در زمان حضور هموطنان در کشور وشهرهای عربستان از حمایت های کنسولی برخوردار گردند، افتتاح و فعال شدن دفتر کنسولگری وزارت امور خارجه کشور مان یا دفتر حافظ منافع در کشور مذکور از جمله شروط راه اندازی عمره می باشد که به محض محقق شدن این شرایط ، آمادگی کامل جهت راه اندازی سفرهای عمره وجود دارد.


افراد میتوانند با شماره گیری کد دستوری #64511*4* در گوشی تلفن همراه خود مراحل را پیگیری و وضعیت را مشاهده نمایند.


باتوجه به اینکه درحال حاضر امکان ثبت‌نام و ودیعه‌گذاری عمره وجود ندارد لذا پذیرش متولدین بعد سال ۱۳۹۰ نیز وفق ضابطه‌هایی خواهد بود که در شروع بازگشایی عمره به اطلاع عموم خواهد رسید و دراین زمینه نیز تا حد امکان مساعدت برای تشرف اینگونه فرزندان در تاریخ های تشرف مدنظر، فراهم خواهد شد. لیکن توصیه این است که برای اینگونه موارد نسبت به تهیه کارت اولوبت عمره از محل امکان انجام نقل وانتقال در دفاتر زیراتی مجاز اقدام نمایند .


درصورت مفقودشدن آن، می بایست با مراجعه به شعب بانک مربوطه ( ترجیحاً شعبه ودیعه گذاری شده) در استان و شهرستان محل سکونت، ضمن اعلام فقدان کارت ثبت نامی درخواست صدور المثنی را ارائه دهند.


ثبت‌نامی های عمره قدیمی قبل از سال ۱۳۸۶، ابتدا می بایست با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی نسبت به تبدیل قبوض قدیمی خود به کارت ثبت‌نامی جدید اقدام کرده و سپس جهت تشرف و یا واگذاری قبض خود اقدام نمایند.


افرادی که قصد دریافت کارت ثبت‌نامی عمره دارند نیز می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر زیارتی مجاز سطح استان و شهرستان محل سکونت خود درخواست خویش را ارائه نمایند.


افرادی که قصد واگذاری اولویت کارت ثبت‌نامی عمره خود را دارند با مراجعه به یکی از دفاتر زیارتی مجاز سطح استان و شهرستان محل سکونت خود، درخواست خود را ارائه و از طریق دفاتر مذکور مراحل آن با حضور انتقال دهنده و گیرنده و با ارایه مدارک لازم شناسایی( کارت ملی+ شناسنامه+کارت ثبت نامی عمره) طی و نهایی می گردد.
صفحه 1 از 2ابتدا   قبلی   [1]  2  بعدی   انتها